آخرین به‌روزرسانی سیستم سونی برای PlayStation 5 (نسخه 05.00.00-22.01)

آخرین به‌روزرسانی سیستم سونی برای PlayStation 5 (نسخه 05.00.00-22.01)

آخرین به‌روزرسانی سیستم سونی برایPlayStation 5  (نسخه 05.00.00-22.01) شامل ALLM HDMI2.1 برای تبدیل خودکار و خارج شدن از حالت بازی در تلویزیون‌های دارای HDMI 2.1 است.

با واحد تخصصی کنسول های بازی سناسرویس برای بررسی این بروزرسانی همراه باشید .

تغییر حالت خودکار بازی

به گزارش نمایندگی پلی استیشن ALLM به کنسول و تلویزیون شما اجازه می‌دهد تا به صورت خودکار به حالت بازی و تلویزیون سوئیچ شوند و از آن خارج شوند تا تأخیر کمتری داشته باشند و حالت بازی پاسخ‌گویی بیشتری داشته باشد. وقتی یک بازی را باز می کنید به طور خودکار پخش می شود و وقتی یک برنامه استریم را باز می کنید یا Blu-rays را روی PS5 می چرخانید به طور خودکار جدا می شود.

بنا به گفته کارشناسان تعمیر پلی استیشن سناسرویس سونی قبلاً از یک سیستم سفارشی در کنسول‌های پلی‌استیشن استفاده می‌کرد که می‌توانست تلویزیون‌های سونی (و برخی تلویزیون‌های ال‌جی) را به صورت خودکار به حالت بازی تغییر دهد، اما این حالت دائمی بود و برای برنامه‌های استریم و Blu-ray نیز اعمال می‌شد. ALLM از این نظر هوشمندتر است که می تواند بین بازی و ویدیو تمایز قائل شود.

به گفته واحد تخصصی کنسول های بازی سناسرویس HDMI 2.1 ALLM در تغییرات سونی ذکر نشده است، اما در نسخه بتا گنجانده شده بود .

کارشناسان تعمیر پلی استیشن 5 سناسرویس می گویند : ALLM باید توسط تلویزیون شما پشتیبانی شود و می تواند به روش های مختلف اجرا شود. برای مثال، در تلویزیون های الجی “Instant Game Response”  باید در منو فعال شوند. این تنظیم به تلویزیون‌های الجی اجازه می‌دهد در حالت‌های دیگر تصویر (استاندارد، سینما و غیره) در هنگام شناسایی بازی PS5 به حالت بازی تبدیل شوند (مانند تصویر زیر).

از سوی دیگر، تلویزیون های سونی با ALLM به حالت بازی سوئیچ و قفل می شوند (مانند تصویر زیر).

به گفته نمایندگی پلی استیشن 5 : سونی مدل‌های 2021 ومدل 2020 X900H/XH90 خود را با به‌روزرسانی سیستم عامل سال گذشته برای ALLM  آماده کرده است . این به عنوان یک ویژگی عالی برای PS5 معرفی شد و سونی دوست دارد از ALLM به عنوان ویژگی تشخیص خودکار تصویر در PS5 یاد کند. همچنین تولیدکنندگان آزادند تا نام های خود را تحت استاندارد HDMI ایجاد کنند.

چه چیز جدیدی در آخرین به روز رسانی سیستم برای PS5 وجود دارد؟ واحد تخصصی کنسول های بازی سناسرویس آن تغییرات را در زیر برای شما گردآورده است .

به گفته نمایندگی پلی استیشن 5 یکی از مدیران سونی اینگونه نوشته : “به لطف حمایت شرکت‌کنندگان در نسخه بتا، امروز برخی از ویژگی‌های درخواستی طرفداران را به جامعه جهانی خود معرفی می‌کنیم، مانند توانایی ایجاد یا پیوستن به گروه های باز و بسته در کنسول‌های PS5 وPS4 . در PS5 نیز ما بهبود رابط کاربری Game Base و کارتهای Trophyرا مانند ویژگی‌های دسترسی صدای مونو برای هدفون‌ها می‌آوریم.”

نمایندگی پلی استیشن گفته : سونی همچنین تایید کرده است که PS5 در ماه‌های آینده از طریق به‌روزرسانی بعدی، HDMI 2.1 VRR را دریافت خواهد کرد.

با واحد تخصصی کنسول های بازی سناسرویس برای بررسی نسخه به روز رسانی سیستم PS5 22.01-05.00.00 در یک نگاه همراه باشید :

در حالت بازی موارد زیر به‌روزرسانی شده اند .

– چت‌های صوتی که اکنون مهمانی نامیده می‌شوند.

– برای دسترسی راحت‌تر، Game Base به سه قسمت تقسیم شده است .

– حالا وقتی یک مهمانی را شروع می کنید، می توانید یک مهمانی باز یا مهمانی بسته را انتخاب کنید. یک مهمانی باز به دوستان شما اجازه می دهد بدون دعوت بپیوندند. دوستان اعضای یک گروه نیز می توانند بپیوندند. یک مهمانی بسته فقط برای بازیکنانی است که شما دعوت می کنید.

– از منوی کنترل Game Base و کارت ها، اکنون می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

– همه دوستان خود را در زیر تب در منوی کنترل مشاهده کنید.

– Share Play را مستقیماً از کارت چت صوتی شروع کنید. برای استفاده از Share Play، دیگر نیازی به راه اندازی Share Screen ندارید.

– یک بازیکن را به یک گروه اضافه کنید یا مستقیماً از کارت پیام ، یک گروه جدید ایجاد کنید. همچنین می‌توانید کلیپ‌های ویدیویی، تصاویر، پیام‌های سریع ارسال کنید و رسانه‌های مشترک یک گروه را از این کارت مشاهده کنید.

– اکنون وقتی شخصی در یک مهمانی صفحه نمایش خود را به اشتراک می گذارد، نماد on-air را خواهید دید.

– ویژگی جستجوی بازیکن و درخواست های دوست اکنون در زیر این تب قرار دارند.

– با افزودن یک دکمه به لیست درخواست دوستی شما، رد درخواست های دوستی آسان تر شده است.

در (Accessibility)، موارد زیر را به‌روزرسانی شده .

– صفحه خوان اکنون به شش زبان دیگر پشتیبانی می شود: روسی، عربی، هلندی، پرتغالی برزیل، لهستانی و کره ای.

– صفحه خوان اکنون می تواند اعلان ها را با صدای بلند بخواند.

– اکنون می توان صدای مونو را برای هدفون فعال کرد تا صدای یکسان از هر دو هدفون چپ و راست پخش شود. هنگامی که هدفون شما متصل است، به << بروید و سپس آن را روشن کنید. همچنین می توانید به << بروید و سپس آن را روشن کنید.

– اکنون می توانید با یک تیک روی تنظیمات فعال آنها را نشان کنید تا بتوانید به راحتی ببینید که آنها روشن هستند. به << بروید و سپس روشن کنید.

در (Trophy) ها، موارد زیر را به روز شده اند.

– طراحی بصری Trophy  کارت ها و لیست Trophy ها به روز شده است.

– اکنون می توانید پیشنهاداتی را برای کسب کدام Trophy ها در ردیاب Trophy هنگامی که در حال انجام یک بازی هستید مشاهده کنید.

برای ویژگی‌های موجود در منوی Create، موارد زیر به‌روزرسانی شده اند.

– اکنون می‌توانید Share Screen را شروع کنید و gameplay خود را در یک مهمانی باز پخش کنید.

یک ویژگی جدیدی هم که اضافه شده پیش نمایش فرمان صوتی است .

– پیش نمایش فرمان صوتی ، دستورات گفتاری را برای یافتن و باز کردن بازی ها، برنامه ها و تنظیمات و همچنین کنترل پخش رسانه درک می کند.

– برای شروع، به < بروید و آن را روشن کنید. سپس، ” Hey, PlayStation! ” بگویید و از PS5 خود بخواهید کاری انجام دهد.

– می توانید از این ویژگی برای کمک به پیدا کردن و باز کردن بازی ها، برنامه ها و تنظیمات، کنترل رسانه خود بدون حتی لمس یک دکمه و موارد دیگر استفاده کنید.

– در حال حاضر، پیش نمایش فرمان صوتی فقط به زبان انگلیسی برای بازیکنانی با حساب‌های PSN در ایالات متحده و بریتانیا در دسترس است.

پشتیبانی از زبان اوکراینی نیز اضافه شده است .

سایر ویژگی های به روز شده عبارتند از :

– بهبود های جدید در کتابخانه بازی

– در زیر برگه، اکنون می توانید بازی های خود را بر اساس موضوع دسته بندی کنید تا بازی هایی را که می خواهید بازی کنید سریعتر پیدا کنید.

– PlayStation Plus به لبه سمت چپ صفحه اصلی بازی ها سنجاق شده است .

– اکنون می توانید بازی های ماهانه را سریعتر بازخرید کنید.

– دسترسی آسان تر به مجموعه بازی های PS Plus از صفحه اصلی خود داشته باشید.

– یک دکمه راهنما اضافه شده تا به شما نحوه بارگیری مجدد و بزرگنمایی در حین استفاده از مرورگر اینترنت را نشان داده شود.

– اگر می‌خواهید چیزی را گزارش دهید که یکی از مهمانان گفته است، اکنون شاخص‌های بصری برای شما وجود دارد که تشخیص دهید چه کسی صحبت می‌کند. این به ایمنی پلی استیشن کمک می کند تا بر اساس گزارش شما اقدامات مناسب را انجام دهد.

– کنسول برای حساب‌های کودک ایمن‌تر شده است .

– هنگام مشاهده یک بازی خریداری‌شده یا نصب‌شده، از بازی کردن آنها محدود می‌شوید، تصویر پس‌زمینه بازی پنهان است.

– کارت‌های فعالیت، مانند کارت‌هایی که در مرکز کنترل یا مرکز بازی نمایش داده می‌شوند، برای بازی‌های دارای محدودیت سنی نمایش داده نمی‌شوند.

– اکنون می توانید بازی ها یا برنامه هایی را که انتخاب می کنید در صفحه اصلی خود نگه دارید.

– هنگامی که بر روی یک بازی یا برنامه تمرکز می کنید، دکمه گزینه ها را فشار دهید تا منوی گزینه ها باز و انتخاب شود. بازی‌ها و برنامه‌هایی که انتخاب می‌کنید در صفحه اصلی شما باقی می‌مانند.

– می توانید حداکثر 5 بازی و برنامه را در هر صفحه اصلی نگه دارید.

– اکنون می توانید سه بازی و برنامه دیگر را در صفحه اصلی خود داشته باشید.

– ظاهر راهنمای کاربر تغییر یافته تا مشاهده آن آسان‌تر باشد . اگر ظاهر قدیمی را ترجیح می دهید، می توانید آن را دوباره تغییر دهید.

– شکلک های بیشتری پشتیبانی می شود.

– طرح صفحه کلید برای لهستانی ها تغییر پیدا کرده است .

– نرم افزار دستگاه کنترل بی سیم DualSense برای بهبود پایداری به روز شده است .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.