بررسی تخصصی مانیتور لنوو Lenovo G34W-10

بررسی تخصصی مانیتور لنوو Lenovo G34W-10

مانیتور گیمینگ خمیده ۱۴۴ هرتز UltraWide 3440×1440 لنوو را بیشتر بشناسیم :

طبق بررسی کارشناسان نمایندگی مانیتور لنوو Lenovo G34W-10 یک مانیتورجدید گیمینگ فوق عریضِ 34 اینچی 3440×1440 144Hz FreeSync از کمپانی لنوو است که بر اساس یک پنل VA منحنی ساخته شده است.
لنوو G34W-10 یکی از مقرون به صرفه ترین مانیتورهای بازی منحنی می باشد.

بیایید ببینیم لنوو برای رسیدن به این قیمت باید کجاها را کاهش دهد ؟
آیا این مانیتور جدید لنوو مناسب شماست یا خیر ؟!

کیفیت تصویر

این مانیتورجدید خمیده لنوو دارای وضوح UWQHD با 3440×1440 پیکسل است.

به گفته بزرگترین مرکز تعمیر و فروش مانیتور در تهران و البرز هنگامی که روی صفحه نمایش 34 اینچی این مانیتور بزرگ ، تصویری نمایش داده می شود، تقریباً تراکم پیکسلی 110 PPI (پیکسل در هر اینچ) ایجاد می کند. برای اکثر مردم، این نقطه شیرین تراکم پیکسلی است.

شما فضای زیادی روی صفحه نمایش با جزئیات واضح و متن دریافت می کنید – و نیازی به استفاده از مقیاس تصویرنیست.

کارشناسان نمایندگی مانیتور لنوو می گویند : فرمت فوق عریض ، با فراهم کردن فضای افقی اضافی روی صفحه برای انجام چند کار و با گسترش میدان دید شما در بازی‌های سازگار، این امر را بیشتر بهبود می‌بخشد.

فیلم‌های 21:9 (2.35:1 – 2.40:1) نیز روی این نمایشگراستثنایی به نظر می‌رسند. که بدون نوارهای سیاه در بالا و پایین صفحه ، همانطور که در صفحه نمایش 16:9 نمایش داده می‌شوند.

به گفته مرکز تعمیرات لنوو: البته این بدان معناست که محتوای 16:9 دارای نوارهای مشکی ، در کناره های صفحه نمایش درمانیتور فوق عریض و بزرگ Lenovo G34W-10 خواهد بود (مانند تماشای محتوای 4:3 در صفحه نمایش 16:9).

همچنین می‌توانید محتوا را بزرگ‌ نمایی کنید تا صفحه پر شود.

خوشبختانه اکثر بازی ها از نسبت تصویر 21:9 پشتیبانی می کنند.

چند عنوان رقابتی مانند Overwatch وجود دارد که اجازه پشتیبانی 21:9 را نمی دهد. زیرا یک مزیت ناعادلانه در نظر گرفته می شود.

همچنین مرکز تعمیر لنوو سناسرویس گفته : به خاطر داشته باشید که 3440×1440 به طور قابل توجهی بیشتر از 1920×1080 است (اگرچه هنوز به اندازه 4K UHD نیست).

بنابراین برای حفظ نرخ فریم قابل پخش در جدیدترین عناوین AAA به یک کارت گرافیک مناسب نیاز دارید.

تعمیرکاران و کارشناسان واحد تخصصی IT سنا سرویس اظهار داشتند : لنوو G34W-10 به لطف پنل VA خود، نسبت کنتراست ایستا 3000:1 بالایی را برای سیاهی های عمیق و جوهردارارائه می دهد.

بعلاوه، هیچ درخششی از IPS وجود ندارد، که تجربه تماشای تصویری فراگیر و بدون حواس‌پرتی را در اتاق‌های تاریک ایجاد می‌کند.

نمایندگی مانیتور لنوو در کرج می گوید : حداکثر روشنایی به 350 نیت می رسد، بنابراین صفحه نمایش می تواند در شرایط نوری معمولی بیش از حد کافی روشن شود . به احتمال زیاد ترجیح می دهید روشنایی را حداکثر تنظیم کنید.

“رنگ‌های Lenovo G34W-10 چندان شفاف و گیرا نیستند، اما با این وجود غنی هستند.”

متن مقاله

بنابر شنیده ها از مرکز تعمیر مانیتور لنوو در حالی که سایر مانیتورهای فوق عریض 34 اینچی 3440×1440 VA که ازهمان پنل استفاده می‌کنند، دارای طیف رنگی گسترده‌ای هستند، Lenovo G34W-10 هفتاد و دو درصد از فضای رنگی NTSC را پوشش می‌دهد.

www.saanaservice.com

72% NTSC معادل 99٪ اندازه sRGB است.

مرکز تعمیر لنوو می گوید : این مانیتور95% از فضای رنگی sRGB را پوشش می دهد.

بنابراین مقداری پوشش نادرست و مقداری گسترش فراتر از محدوده sRGB وجود دارد. اما تفاوت بین 95% و 100% sRGB قابل درک نیست مگر اینکه بخواهید کار حرفه‌ای انجام دهید.

به گفته نمایندگی مانیتور لنوو در تهران : با توجه به اینکه سایر مانیتورهای مشابه فوق عریض دارای حدود 120 درصد sRGB هستند.

مانند AOC CU34G2X و Gigabyte G34WQC، رنگ‌های Lenovo G34W-10 چندان شفاف و گیرا نیستند، اما با این وجود غنی هستند. (فقط کمی طبیعی تر و بدون اشباع بیش از حد) .
متخصصین تعمیرمانیتور لنوو در واحد تخصصی IT سناسرویس ، برای بهترین کیفیت تصویر، توصیه می کنند “حالت از پیش تعیین شده” (Preset Mode) را درقسمت “تنظیم رنگ تصویر” (Color Setting) روی “sRGB” تنظیم کنید.

زیرا دقیق ترین نقطه سفید و انحنای گاما را دارد.

کارایی

طبق بررسی های نمایندگی تعمیر لنوو تأخیر ورودی Lenovo G34W-10 تنها 4 میلی‌ثانیه است. به این معنی که نمی‌توانید تاخیری را بین خود و واکنش روی صفحه احساس کنید یا متوجه شوید.
از سوی دیگر، سرعت زمان پاسخ پیکسلی این مانیتور آنقدرها هم بی عیب نیست. همانطور که از یک مانیتور پنل VA در این محدوده قیمت انتظار می رود، انتقال از پیکسل های بسیار تاریک به پیکسل های بسیار روشن کند است.

بنابراین باعث ایجاد سایه قابل توجهی در پشت اجسام با حرکت سریع می شود. سایه سازی بیشتر در صحنه‌های تاریک بازی‌های سریع قابل مشاهده است. اما برای بازی‌های معمولی قابل تحمل و حتی ناچیز است.

نمایندگی لنوو می گوید : با این حال، بازی خورهای حساس به سایه ممکن است آنرا خیلی آزاردهنده بدانند. سه حالت زمان پاسخ برای Overdrive وجود دارد : خاموش، عادی و شدید.

“همانطور که از یک مانیتور پنل VA در این محدوده قیمت انتظار می رود، انتقال از پیکسل های بسیار تاریک به پیکسل های بسیار روشن کند است.”

متن مقاله

بنابر اعلام تعمیرکاران و کارشناسان مرکز تعمیر مانیتور لنوو حالت پیش‌فرض «خاموش» است که توصیه می‌کنیم برای سایه کمترآنرا را به «عادی» تغییر بدهید.

حالت «Extreme» پیکسل‌ها را حتی سریع‌تر تغییر می‌دهد. اما می‌تواند در برخی موارد باعث افزایش بیش از حد شود. بنابراین ممکن است بخواهید هر دو حالت را بررسی کنید و بسته به بازی و ترجیح خود آنها را تغییر دهید.

طبق بررسی کارشناسان نمایندگی مانیتور لنوو مانیتور Lenovo G34W-10 از AMD FreeSync برای نرخ نوسازی متغیر (VRR) در محدوده 48-144 هرتز و LFC (جبران نرخ فریم کم) پشتیبانی می‌کند.

متخصصین واحد IT سناسرویس می گویند : VRR با تغییر پویا نرخ تازه سازی مانیتور برای مطابقت با نرخ فریم GPU (Hz = FPS) از گسستگی و لکنت صفحه جلوگیری می کند. این فرآیند مانند V-Sync تاخیر ورودی را افزایش نمی دهد.

در زیر محدوده VRR که پشتیبانی‌ می شود، LFC وارد شده و نرخ تازه‌سازی را به چند برابر نرخ فریم تغییر می‌دهد تا تصویرگسسته شود (47FPS -> 94Hz و غیره).

نمایندگی لنوو در تهران اعلام کرد در حالی که مانیتور به طور رسمی توسط NVIDIA به عنوان “G-SYNC Compatible” تایید نشده است، می توانید از VRR با کارت های گرافیکی سازگار GeForce (سری GTX 10 یا جدیدتر) از طریق DisplayPort نیز استفاده کنید – فقط باید به صورت دستی آن را در NVIDIA Control Panel فعال کنید.

مرکز تعمیر مانیتور لنوو عنوان کرد : مشابه اکثر مانیتورهای پنل VA ، سوسو زدن روشنایی VRR در این نمایشگرنیز وجود دارد (البته نه لزوماً در همه واحدها).

بنابراین، در بازی‌های ویدیویی که در آن‌ها FPS شما زیاد یا مکرر در اطراف آستانه LFC در نوسان است، VRR می‌تواند باعث سوسو زدن روشنایی شود.
طبق شنیده ها از بزرگترین مرکز تعمیر مانیتور از آنجایی که گسستگی صفحه در 144 هرتز بسیار کمتر از 60 هرتز محسوس است، بسیاری از گیمرها از این موضوع ناراحت نمی شوند ، زیرا FreeSync را غیرفعال نگه می دارند .

امکانات

نمایندگی لنوو می گوید : Lenovo G34W-10 از کاهش تاری حرکت (MBR) نیز پشتیبانی می‌کند. وقتی FreeSync را غیرفعال می‌کنید، می‌توانید «MPRT» را در منوی OSD (نمایش روی صفحه) مانیتور فعال کنید .
نمایندگی مانیتور لنوو در کرج اعلام کرده این نمایشگر از نور پس‌زمینه برای کاهش تاری حرکتی با هزینه روشنایی تصویر استفاده می‌کند.

همچنین سوسو زدن را معرفی می کند، که برای چشم انسان نامرئی است. اما می تواند باعث ناراحتی (فشردگی چشم، سردرد) پس از استفاده طولانی مدت برای افراد حساس به سوسو زدن صفحه شود.

سایر ویژگی‌های مفید عبارتند از:

  • Dark Boost (بهبود دید در صحنه‌های تاریک)
  • Saturation (اشباع)
  • نور آبی کم
  • ردیاب نرخ تازه‌سازی
  • و تنظیمات مختلف تصویر مانند FPS، RTS، Racing و غیره.

برای پیمایش در منوی OSD، یک جوی استیک جهت 5 جهته در سمت راست مانیتور وجود دارد.

طراحی و اتصال

کارشناسان نمایندگی مانیتور لنوو گفته اند : پایه های مانیتورمحکم است و شیب 5-/22 درجه، تنظیم ارتفاع تا 130 میلی متر و سازگاری با پایه VESA 100×100 میلی متر را ارائه می دهد.

علاوه بر این، صفحه نمایش دارای یک پوشش ضد تابش مات است که انعکاس ها را بدون ایجاد دانه بندی بیش از حد تصویر از بین می برد.

تعمیر مانیتور لنوو

www.saanaservice.com

در حالی که گزینه های اتصال شامل DisplayPort 1.4 ، HDMI 2.0 و جک هدفون است.

توجه داشته باشید که HDMI 2.0 به 100 هرتز در 3440×1440 محدود شده است.

مطمئن شوید که “DP Select” روی “DP 1.4” در منوی OSD برای حداکثر پهنای باند تنظیم شده است.

قیمت و محصولات هم رده

واحد فروش سناسرویس اعلام کرده : قیمت لنوو G34W-10 بین 400 تا 500 دلار است، اما اغلب با قیمت 370 دلار به فروش می رسد.

کارشناسان فروش سناسرویس به شدت مدل های AOC یا Gigabyte را نسبت به G34W-10 توصیه می کنند .

زیرا آنها از طیف رنگ گسترده تری پشتیبانی می کنند و ویژگی های اضافی را ارائه می دهند. هر دو مدل دارای ورودی های HDMI 2.0 و DisplayPort 1.4 اضافی و همچنین پشتیبانی از Picture in Picture و Picture by Picture هستند.

AOC CU34G2X همچنین دارای هاب USB است، در حالی که GIGABYTE G34WQC-A دارای بلندگوهای یکپارچه است.

علاوه بر این، هر دو نمایشگر از HDR (محدوده دینامیکی بالا) پشتیبانی می‌کنند، اما از آنجایی که این نمایشگر فقط در سطح ورودی بدون کم‌نور کردن موضعی پشتیبانی می‌کند، محتوای HDR همیشه بهتر به نظر نمی‌رسد.

البته در صورتی که هر دو مدل 450 دلار قیمت دارند و لنوو G34W-10 با قیمت 370 دلار در دسترس است.

اگر به پورت‌های اضافی نیاز ندارید و نمی‌خواهید منتظر فروش آن‌ها باشید، قطعاً ارزش آن را دارد.


همچنین کارشناسان فروش مانیتور لنوو توصیه می‌کنند HP X34 را بررسی کنید. یک مانیتور فوق عریض IPS 34 اینچی 3440×1440 (حدود 400 دلار) با نسبت کنتراست کمتر، اما سرعت زمان پاسخگویی سریع‌تر و بدون مشکل سوسو زدن روشنایی VRR است.

نتیجه

طبق بررسی نمایندگی لنوو Lenovo G34W-10 به لطف وضوح فوق عریض و نسبت کنتراست بالا، تجربه بازی بسیار جذابی را در قبال مبلغ پرداخت شده ارائه می دهد.

فقدان طیف رنگی گسترده به آن اجازه می دهد تا ارزان تر از گزینه های جایگزین باشد، که ممکن است برای برخی از کاربران با بودجه محدود جذاب باشد.

عملکردش هم در حد انتظارات یک پنل VA است.

مقداری سایه در پشت اجسام با حرکت سریع در صحنه های تاریک تر قابل توجه است . سوسو زدن روشنایی VRR بر برخی واحدها هم تأثیر می گذارد.

صرف نظر از این، تجربه کلی بازی لذت بخش است. زیرا این مصنوعات بصری (سایه ، گسسته شدن) عمدتاً هنگام جستجوی عمدی قابل توجه هستند.

با واحد تخصصی تجهیزات IT سناسرویس همراه باشید و برای مطالعه مطالب جدید هر روز به سایت ما سر بزنید …

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.