بررسی کامل گوشی سونی Sony Xperia 10 V

بررسی کامل گوشی سونی Sony Xperia 10 V

معرفی :

طبق بررسی کارشناسان مرکز تعمیر موبایل سونی ، این شرکت اکسپریا 10 میان رده ی خود را برای سال 2023 به روز کرده است .

سوالی که برای ما در نمایندگی سونی در غرب تهران پیش آمد این بود پس چه تغییری در Xperia 10 IV ایجاد شده است؟ 

متخصصین نمایندگی تعمیر موبایل سونی پاسخ دادند : 

خب، صفحه نمایش Mark V کمی بزرگتر شده است و اکنون به جای 6.0، اندازه 6.1 اینچ دارد. 

به گفته نمایندگی موبایل سونی، خود پنل نیز 1.5 برابر روشن تر از قبل است که دید را برای کاربر بهتر می کند . 

این شرکت بلندگوهای استریو را به جلو اضافه کرده ، دوربین اصلی هم 48 مگاپیکسلی است .

حتی اگر تفاوت چندانی با مدل قبلی نبینیم ، Xperia 10 V همچنان یک دستگاه نسبتاً خاص با “طعم” منحصر به فرد سونی است. 

ما در نمایندگی موبایل سونی نمی توانیم بگوییم که آیا این امکانات برای تضمین موفقیت این مدل در بازار کافی است یا خیر .

با این حال، کاری که ما در نمایندگی گوشی سونی در تهران می‌توانیم انجام دهیم این است که به جزئیات بپردازیم و ببینیم چه چیزی باعث می‌شود این گوشی را علامت بزنیم .

مشخصات Sony Xperia 10 V در یک نگاه :

وزن : ۱۵۹ گرم 

ابعاد : 155.0×68.0x8.3mm

جلو شیشه ای (گوریلا گلس ویکتوس)،

قاب پلاستیکی، پشت پلاستیکی؛ IP65/IP68 مقاوم در برابر گرد و غبار/آب (تا 1.5 متر به مدت 30 دقیقه).

صفحه نمایش: 6.10 اینچ OLED، 1B رنگ، HDR، 

وضوح 1080x2520px، 

نسبت تصویر 21:9، 449ppi؛ 

صفحه نمایش Triluminos.

چیپست: Qualcomm SM6375 Snapdragon 695 5G (6 نانومتر): هشت هسته ای (2×2.2 GHz Kryo 660 Gold & 6×1.7 GHz Kryo 660 Silver); Adreno 619.

حافظه: 128 گیگابایت رم 6 گیگابایت، 128 گیگابایت رم 8 گیگابایت؛ UFS; microSDXC.

سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 13.

دوربین عقب: عریض (اصلی): 48 مگاپیکسل، f/1.8، 26 میلی‌متر، 1/2 اینچ 0.8 میکرومتر، PDAF، OIS؛ تله فوتو: 8 مگاپیکسل، f/2.2، 54 میلی‌متر، 1/4.4 اینچ، 1.0 میکرومتر، PDAF، زوم اپتیکال 2 برابر؛ 

زاویه بسیار عریض: 8 مگاپیکسل، f/2.2، 120 درجه، 16 میلی‌متر، 1/4.0 اینچ 1.12 میکرومتر.

دوربین جلو: 8 مگاپیکسل، f/2.0، 26 میلی‌متر (عرض)، 1/4.0 اینچ 1.12 میکرومتر.

فیلمبرداری .

دوربین عقب: 1080p@30fps; 

دوربین جلو: 1080p@30fps.

باتری: 5000 میلی آمپر؛ سیمی، PD، QC.

اتصال: 5G; سیم کارت الکترونیکی دو سیم کارته؛ وای فای 5; BT 5.1، aptX HD، aptX Adaptive. NFC؛ جک 3.5 میلی متری

متفرقه: اثر انگشت خوان (نصب شده در کنار). بلندگوهای استریو

تعمیر گوشی سونی ، نمایندگی گوشی سونی در بازار موبایل ایران ، نمایندگی سونی در تهران ، نمایندگی سونی در غرب تهران ، نمایندگی گوشی سونی در تهران ، تعمیر موبایل سونی ، وب سایت پشتیبانی سونی ، سایت رسمی تلویزیون سونی ، پشتیبانی ۲۴ ساعته تلویزیون سونی ، هزینه تعمیر ال سی دی تلویزیون سونی ، تعویض بک لایت تلویزیون سونی ، خرابی بک لایت تلویزیون سونی ، مراکز فروش بک لایت سونی ، تعمیر تلویزیون سونی در منزل ، نمایندگی تعمیرات سونی در تهران ، نمایندگی تعمیرات سونی جمهوری ، نمایندگی سونی پیروزی ، نمایندگی سونی در شمال تهران ، شماره نمایندگی سونی در تهران ، نمایندگی تعمیرات سونی در تهران ، نمایندگی سونی ps5 در تهران ، نمایندگی رسمی دوربین سونی در ایران ، نمایندگی سونی در غرب تهران ، نمایندگی گوشی سونی در تهران ، نمایندگی سونی ایران ، نمایندگی ساعت هوشمند سونی در تهران ، نمایندگی گوشی سونی در تهران ، نمایندگی گوشی سونی در علاالدین ، تعمیر گوشی سونی z5 ، تعمیر گوشی سونی z1 ، قطعات گوشی سونی عیب یابی گوشی سونی اکسپریا تعمیر گوشی سونی اصفهان عیب یابی گوشی سونی اکسپریا تعمیر گوشی های قدیمی سونی اریکسون

بعنوان مرکز اصلی تعمیر گوشی سونی و نمایندگی گوشی سونی در تهران کاملاً صادقانه بگویم، مدل جدید نسبت به سال گذشته چیز زیادی تغییر نکرده است.

با خرید این گوشی شما همچنان یک تلفن بسیار سبک، باریک و بلند با نسبت تصویر 21:9 مطابق با سنت سونی دریافت می کنید. 

بدنه هنوز هم از پلاستیک ساخته شده ، اما رتبه حفاظتی IP65/IP68 را حفظ کرده است. 

اسنپدراگون 695 5G به طرز ناامیدکننده ای همچنان در راس دستگاه قرار دارد و همچنان با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه قابل ارتقا کار می کند. صفحه نمایش هنوز هم 60 هرتز است.

تنظیمات دوربین نیز واقعاً تغییر چندانی نکرده است، حتی اگر با دو واحد 8 مگاپیکسلی اضافی خود – یک فوق عریض و یک تله فوتو 2 برابری که از Xperia 10 IV منتقل شده است، رقابتی باقی بماند. 

همچنین ما هنوز یک باتری بسیار بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی داریم.

بسته بندی : 

ابتدا به بسته‌بندی خرده‌فروشی Xperia 10 V نگاهی کنیم. 

نمایندگی سونی در غرب تهران می گوید :

این محصول در یک جعبه دو تکه نسبتاً عجیب و غریب با لبه‌های گرد عرضه می‌شود. این جعبه عمدتاً به دلیل رنگ و بافت آن عجیب است . زیرا از مواد بازیافتی ساخته شده است. 

ما را متعجب می کند که چقدر خوب کار خود را برای محافظت از تلفن در حمل و نقل انجام می دهد. حداقل یک گهواره برای دستگاه واقعی در داخل جعبه وجود دارد که آن را محکم نگه می دارد تا به اطراف تکان نخورد.

جعبه خرده فروشی از نظر لوازم جانبی واقعاً کم است. واحد ما حتی با یک کابل USB هم عرضه نمی‌شود – حداقل به اصطلاح. در صورت تمایل، باید شارژر خود و همچنین هر چیز دیگری مانند کیف را تهیه کنید. کمیاب بودن این بسته خرده‌فروشی کاملاً در تضاد با چیزی است که با گوشی‌های برندهای چینی دریافت می‌کنید، بنابراین این میان‌رده در حال حاضر شروعی پر از دست‌انداز دارد. بیایید بقیه را بررسی کنیم.

طراحی :

بسیاری از مردم همچنان برای تشخیص بصری تفاوت بین چند نسل اخیر گوشی‌های Xperia 10 سخت خواهند بود. Xperia 10 V نیز از این قاعده مستثنی نیست. 

ما در نمایندگی گوشی سونی در تهران برای افراد جزئی نگر  به این نکته اشاره می کنیم که قسمت پشتی Xperia 10 V در این نسل حتی صاف تر شده است.

اما هنوز از پلاستیک ساخته می شود و روکش آن مات و کمی مات است که اثر انگشت یا کثیفی های زیادی را جذب نمی کند، که دیدن آن عالی است.

تمام عناصر اصلی دیگر در پشت گوشی دقیقاً مانند قبل قرار و شکل گرفته اند . 

از جمله جزیره عمودی دوربین سه گانه. مسلماً شکل آن کمی یکپارچه‌سازی با سیستم‌عامل شده و هنوز هم با فلاش LED در بالا قابل تشخیص است که اغلب آن را نمی‌بینید.

جزیره دوربین بسیار اندکی بیرون می‌زند و هنگامی که Xperia 10 V روی یک سطح صاف قرار می‌گیرد، کمترین لرزش را ممکن می‌سازد.

از طرفی، اکسپریا 10 V تقریباً شبیه به اکسپریا 10 IV به نظر می رسد. 

نسل گذشته سونی تصمیم گرفت تا قاب را تا حدی دور کند که در حال انتقال به دستگاه نسل فعلی است. با این حال، هنوز مقداری انحنا در قاب میانی وجود دارد و گوشی به تنهایی نمی‌تواند بالا بماند اما در دست احساس خوبی دارد.

Xperia 10 V با ابعاد 155 x 68 x 8.3 میلی‌متر، کمی بزرگ‌تر از مدل قبلی خود است. این ممکن است تا حدی به دلیل صفحه نمایش کمی بزرگتر 6.1 اینچی یا معرفی بلندگوهای استریو در جلوی گوشی باشد. با این حال، Xperia 10 V تنها 159 گرم وزن دارد، که چند گرم کمتر از Xperia 10 IV کمتر است. 

خیلی خوب است که سونی با توجه به ابعاد بزرگتر و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی یکسان با مدل های قبل ، کاهش وزن را مدیریت کرده . 

در واقع، سونی ادعا می کند که این وزن برای حفظ عنوان “سبک ترین تلفن 5G جهان با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی یا بالاتر” کافی است که قبلاً در سال گذشته Xperia 10 IV بود.

توزیع وزن در Xperia 10 V فوق العاده است. در چنین دستگاه بلندی بسیار مهم است، زیرا آخرین چیزی که می خواهید این است که سنگین باشد و روی هندلینگ تأثیر منفی بگذارد.

بررسی کامل گوشی سونی Sony Xperia 10 V در نمایندگی گوشی سونی

کیفیّت ساخت :

Xperia 10 V بیشتر از پلاستیک ساخته شده است که لزوما چیز بدی نیست. ما در گذشته از این ماده ستایش کرده‌ایم و در آینده نیز این کار را ادامه خواهیم داد، زیرا بادوام و بسیار سبک است، همچنین نسبت به فلز کمتر مستعد خراش و فرورفتگی است و به طور کلی از شیشه مقاوم‌تر در برابر شکستگی است.

قاب گوشی پلاستیکی است و واقعاً محکم است. عملاً هیچ انعطافی برای صحبت وجود ندارد.

قسمت پشتی Xperia 10 V نیز از پلاستیک ساخته شده است. سونی پنل‌های پشتی شیشه‌ای را با Xperia 10 IV قبلی حذف کرد. 

پلاستیک از نظر فنی از مواد «کمتری» برخوردار است، اما ما شخصاً روکش مات جدید را بیشتر دوست داریم.

پنل پشتی Xperia 10 V بسیار محکم به نظر می رسد. در برخی نقاط گودی جزئی وجود دارد، اما چیزی برای نگرانی وجود ندارد.

Xperia 10 V مانند مدل قبلی خود دارای Corning Gorilla Glass Victus در جلو است. این گوشی همچنین دارای حفاظت رسمی برای ورود است. سونی آن را با نام IP65/IP68 تبلیغ می کند که واقعاً منطقی نیست. 

باید یکی یا دیگری باشد، اما در اینجا می‌توانیم خوش‌بین باشیم و بگوییم که سونی می‌خواهد تاکید کند که Xperia 10 V هم در برابر غوطه‌ور شدن در آب شیرین و هم در برابر جت‌های آب محافظت می‌شود.

کنترل ها :

Xperia 10 V مجموعه ای استاندارد از کنترل ها را در اختیار دارد. در سمت راست گوشی دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور/خواننده اثرانگشت قرار دارد. هر دو خوب و “کلیک” هستند و بازخورد لمسی عالی ارائه می دهند.

به گزارش نمایندگی گوشی سونی در تهران دکمه پاور به طور کلی از نظر ارتفاع در موقعیت خوبی قرار دارد، اما دکمه تنظیم صدا به سختی قابل دسترسی است و در فریم بسیار بالا است. خوشبختانه، این کنترلی نیست که اغلب مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین مایلیم ارگونومی را در اینجا نادیده بگیریم.

بخش اثر انگشت خوان دکمه عالی کار می کند. هم سریع و هم دقیق است. ما از یک خواننده خازنی معمولی بیش از این انتظار نداریم. 

حسگر می‌تواند همیشه روشن باشد، یا می‌توانید انتخاب کنید که فقط پس از فشار دادن دکمه روشن/خاموش شروع به خواندن کند. ما به نوعی آرزو می کنیم که سونی به جای آن به یک حسگر اثرانگشت درون صفحه نمایش می رفت، اما این تا حد زیادی یک موضوع ترجیحی شخصی است.

سمت چپ گوشی فقط سینی سیم کارت را در خود جای داده است. مطابق با سنت، دسترسی به آن بدون ابزار است. سینی یک نقطه برای نانو سیم کارت دارد. Xperia 10 V از eSIM نیز پشتیبانی می کند. می توانید از این دو به صورت همزمان استفاده کنید. در طرف مقابل سینی سیم کارت، محلی برای کارت حافظه microSD وجود دارد.

قاب بالای Xperia 10 V دارای یک میکروفون ثانویه حذف نویز و یک جک صوتی 3.5 میلی‌متری قابل اعتماد است.

یک میکروفون نیز در قسمت پایینی گوشی تعبیه شده است. 

پورت Type-C از شارژ سریع PD و Quick Charge پشتیبانی می کند و یک اتصال داده USB 2.0 را در خود جای داده است. Xperia 10 V از عملکرد USB Host/OTG پشتیبانی می کند. با این حال، هیچ خروجی تصویری از پورت وجود ندارد.

هیچ درگاه بلندگویی در پایین گوشی وجود ندارد که انتظارش را داشته باشید، زیرا این نسل با یک جفت بلندگوی استریو در جلو عرضه می‌شود. 

از لحاظ فنی، یک بلندگوی اختصاصی پایین در زیر نمایشگر و یک هدفون تقویت‌شده در بالای نمایشگر وجود دارد که این را به یک تنظیم هیبریدی تبدیل می‌کند.

Xperia 10 V حاشیه‌های بسیار بزرگی در اطراف صفحه‌نمایش دارد، اما از فضا استفاده بسیار خوبی می‌کند. دوربین سلفی در قاب بالایی تعبیه شده است که امکان نمایش بدون وقفه بدون سوراخ یا بریدگی را فراهم می کند. 

سونی همچنین برای سنسورهای نور و مجاورت خود که در قاب بالای صفحه نمایش قرار می گیرند، به جای زیر نمایشگر، رویکردی سنتی خود را اتخاذ کرده .

اگر تعجب نمی کنید، طرح این نکته ضروریست که هیچ LED اعلانی در Xperia 10 V وجود ندارد، به جز یک استثنا، یک هنجار مورد انتظار است.

قابلیّت اتصال :

همانطور که قبلا ذکر شد، Xperia 10 V یک دستگاه تک سیم کارته است، اما می تواند از eSIM نیز استفاده کند. 

دارای اتصال SA و NSA Sub.6 5G و LTE-A است.

به گزارش نمایندگی سونی در غرب تهران برای موقعیت یابی، پشتیبانی از GPS، GLONASS، GALILEO، BDS و QZSS وجود دارد.

از نظر اتصال محلی، این گوشی دارای دو باند Wi-Fi ac، NFC و بلوتوث 5.1 با پشتیبانی LE، aptX HD و aptX Adaptive است. هیچ رادیوی FM روی هواپیما وجود ندارد. پورت Type-C از سرعت داده USB 2.0 پشتیبانی می کند که به معنای حداکثر تئوری 480 مگابیت در ثانیه است. پشتیبانی از USB Host/OTG وجود دارد، اما خروجی ویدیو وجود ندارد.

حسگر ها :

Xperia 10 V مجموعه تقریباً کاملی از سنسورها را در اختیار دارد. یک ترکیب شتاب‌سنج و ژیروسکوپ BOSCH bmi26x، ترکیب‌بندی مغناطیس‌سنج و قطب‌نما mmc56x3x و یک ترکیب نور محیطی و حسگر مجاورت سخت‌افزاری sensortek stk3a5x وجود دارد. 

فشارسنجی روی دستگاه وجود ندارد.

تعمیر گوشی سونی ، نمایندگی گوشی سونی در بازار موبایل ایران ، نمایندگی سونی در تهران ، نمایندگی سونی در غرب تهران ، نمایندگی گوشی سونی در تهران ، تعمیر موبایل سونی ، وب سایت پشتیبانی سونی ، سایت رسمی تلویزیون سونی ، پشتیبانی ۲۴ ساعته تلویزیون سونی ، هزینه تعمیر ال سی دی تلویزیون سونی ، تعویض بک لایت تلویزیون سونی ، خرابی بک لایت تلویزیون سونی ، مراکز فروش بک لایت سونی ، تعمیر تلویزیون سونی در منزل ، نمایندگی تعمیرات سونی در تهران ، نمایندگی تعمیرات سونی جمهوری ، نمایندگی سونی پیروزی ، نمایندگی سونی در شمال تهران ، شماره نمایندگی سونی در تهران ، نمایندگی تعمیرات سونی در تهران ، نمایندگی سونی ps5 در تهران ، نمایندگی رسمی دوربین سونی در ایران ، نمایندگی سونی در غرب تهران ، نمایندگی گوشی سونی در تهران ، نمایندگی سونی ایران ، نمایندگی ساعت هوشمند سونی در تهران ، نمایندگی گوشی سونی در تهران ، نمایندگی گوشی سونی در علاالدین ، تعمیر گوشی سونی z5 ، تعمیر گوشی سونی z1 ، قطعات گوشی سونی عیب یابی گوشی سونی اکسپریا تعمیر گوشی سونی اصفهان عیب یابی گوشی سونی اکسپریا تعمیر گوشی های قدیمی سونی اریکسون

صفحه نمایش :

صفحه نمایش 6.1 اینچی HDR 21:9، همچنان در فرکانس 60 هرتز قفل است

سونی همچنان سرسختانه از ایجاد هرگونه ارتقای معنی‌دار برای نمایشگر خانواده Xperia 10 خودداری می‌کند. Xperia 10 V هنوز در نرخ تازه سازی 60 هرتز گیر کرده است که به سختی در میان رده های 2023 قابل رقابت است.

از جنبه مثبت، صفحه نمایش هنوز هم دارای برخی از جنبه های عالی برای تحت تاثیر قرار دادن است، از جمله به معنای واقعی کلمه، نسبت تصویر 21:9 آن. دستیابی به این یکی بسیار سخت است، به خصوص در میان رده ها. البته مزایا و معایب خود را دارد، اما بدون شک یک ویژگی منحصر به فرد است.

این صفحه نمایش امسال کمی بزرگتر با قطر 6.1 اینچی است اما همچنان همان رزولوشن 1080 در 2520 پیکسل را دارد. این از نظر فنی باعث می‌شود که وضوح آن نسبت به پنل Xperia 10 IV کمتر باشد، اما تصویر هنوز هم در شخص بسیار واضح و تمیز است. 

 پنل 10 بیتی است و از HDR پشتیبانی می کند. همچنین، فقدان سوراخ پانچ یا بریدگی یک تجربه تماشای چند رسانه ای عالی و بدون وقفه را ایجاد می کند.

یکی از مواردی که سونی به صراحت ادعا می کند که با Xperia 10 V بهبود یافته است، حداکثر روشنایی صفحه نمایش است. ما در نمایندگی گوشی سونی در تهران آن را بررسی کردیم . طبق مشخصات رسمی، اکنون باید 1.5 برابر روشن تر از نسل قبلی باشد. ما موفق شدیم 624 نیت حداکثر روشنایی را در نوار لغزنده و حداکثر مقدار خودکار 947 نیت را اندازه گیری کنیم. این باعث می شود که گوشی کاملاً قابل استفاده در فضای باز در شرایط آفتابی باشد.

یکی از مواردی که بالقوه قابل ذکر است این است که چگونه Xperia 10 V حالت حداکثر روشنایی خودکار خود را فعال می کند و به طور خودکار روشنایی را افزایش می دهد. نه تنها باید تنظیم خودکار روشنایی را در تنظیمات فعال کنید و در یک محیط به اندازه کافی روشن باشید، بلکه باید از فعال کردن همزمان سنسور مجاورت گوشی خودداری کنید. یعنی نمی توانید چیزی نزدیک به فریم بالای گوشی داشته باشید. گنجاندن آن در منطق رفتار کلی صفحه نمایش کمی عجیب است، بنابراین ما به آن اشاره می کنیم.

Xperia 10 V تنها دارای دو حالت رنگ در تنظیمات است . استاندارد و اصلی. 

با این حال، تراز سفیدی تنظیمات سفارشی دارد .

حالت رنگ استاندارد پیش فرض فضای رنگی DCI-P3 را هدف قرار می دهد و دقت خوبی را ارائه می دهد. با این حال، تراز سفیدی پیش‌فرض بسیار سرد و آبی است. اگر می خواهید تصویر دقیق تری داشته باشید، فقط از تنظیمات پیش فرض گرم استفاده کنید.

همانطور که از نامش پیداست، اورجینال برای پوشاندن فضای رنگی sRGB و آنهایی است که کاملاً با مقادیر deltaE به اندازه‌ای پایین هستند که دقت رنگ در نظر گرفته شوند.

صفحه نمایش در Xperia 10 V 10 بیتی است، به این معنی که می تواند رنگ ها و سایه های بیشتری را نسبت به یک صفحه نمایش استاندارد 8 بیتی تولید کند و در نتیجه انتقال رنگ نرم تر و نوارهای کمتری ایجاد می شود.

Xperia 10 V دارای پشتیبانی از HDR بر روی صفحه نمایش خود است. با توجه به پشتیبانی از HDR، این گوشی از سازگاری با HDR10 و HLG خبر می دهد. بدون HDR10+ یا Dolby Vision.

Xperia 10 V همچنین دارای بالاترین محافظت Widevine L1 DRM است که به سرویس‌های استریم مانند Netflix اجازه می‌دهد تا برنامه های FullHD را ارائه دهند. در زمان نگارش این مقاله در نمایندگی سونی در غرب تهران، هنوز نتفلیکس هیچ پشتیبانی HDR را در تلفن تشخیص نداد، اگرچه این امر احتمالاً تغییر خواهد کرد . 

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، متأسفانه Xperia 10 V هنوز روی نرخ تجدید 60 هرتز گیر کرده است، بنابراین هیچ رفتار نرخ تازه سازی بالا برای بحث وجود ندارد. این مایه شرمساری و یک عیب واقعی برای یک Midranger 2023 است.

بررسی کامل گوشی سونی Sony Xperia 10 V در نمایندگی گوشی سونی

عمر باتری :

Xperia 10 V یک باتری سنگین 5000 میلی آمپر ساعتی دارد. از آنجایی که این چیپست مشابه مدل قبلی خود انرژی مصرف می کند، ظرفیت باتری یکسان و دارای صفحه نمایش OLED 60 هرتزی بسیار مشابه، البته کمی بزرگتر است، انتظار می رفت که اعداد استقامت باتری مشابهی را بین این دو دستگاه مشاهده کنیم.

در کمال تعجب، Xperia 10 V از نظر استقامت باتری، احتمالاً به لطف برخی بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری از سوی سونی، حتی بهتر از مدل قبلی خود عمل کرد و در تست اختصاصی ما، امتیاز استقامت عالی 175 ساعت را کسب کرد. در کل امتیاز بهتری نسبت به سلف خود کسب کرد.

سرعت شارژ :

Xperia 10 V دستگاهی با قابلیت شارژ سریع نیست. سونی به طور رسمی یک عدد وات معین برای میزان شارژ ارائه نمی دهد، و به طور غیر رسمی ظاهراً شارژ تلفن با نرخ 21 وات از طریق PD یا Quick Charge بالا می رود.

ما Xperia 10 V را با یک شارژر شخص ثالث خوب شناخته شده 65 واتی آزمایش کردیم و در عرض 30 دقیقه از حالت کاملاً مرده به 37 درصد رسیدیم. شارژ کامل فقط دو ساعت طول کشید. در حالی که این اعداد در طرح های بزرگ به سختی قابل توجه هستند، ما حداقل خوشحالیم که می بینیم Xperia 10 V به طور قابل توجهی سریعتر از مدل های قبلی خود شارژ می شود.

بلندگوها :

بلندگوهای استریو جلو یکی از معدود موارد جدید اضافه شده به Xperia 10 V در سال جاری است. این ویژگی در نهایت از گوشی های گران قیمت سونی حذف شد.

اگر بخواهیم منصف باشیم، اینها یک بلندگوی استریو متقارن و مناسب نیستند، بلکه یک بلندگوی هیبریدی با یک گوشی تقویت شده به عنوان کانال دوم اند . با این حال، دو منبع صدا به طرز شگفت انگیزی متعادل هستند و این واقعیت که هر دو رو به جلو هستند، تنها به تجربه چند رسانه ای همه جانبه می افزاید.

بلندگوی استریو جدید نیز از نظر خروجی به طور قابل توجهی بلندتر از آنچه که Xperia 10 IV ارائه می‌کند، تنظیم شده است. 

خروجی صدای گفته شده نیز به طور قابل توجهی تمیزتر است، به خصوص در وسط. اوج ها نیز به خوبی گنجانده شده اند و حتی در حجم های بالا نیز اعوجاج قابل توجهی وجود ندارد.

به طور کلی، سونی یک تنظیم استریو بسیار قابل احترام برای Xperia 10 V ایجاد کرده است. کاربران همچنین چند نرم افزار اضافی را در بالای سخت افزار صوتی دریافت می کنند، مانند 360 Reality Audio، که متأسفانه تنها با انتخاب محدودی از برنامه های پخش کننده صدا کار می کند. 

حتی یک ویژگی مکمل وجود دارد که ادعا می‌شود می‌تواند صدای استریو معمولی را به یک صدای سازگار با 360 درجه ترکیب کند. ارتقاء دهنده صدای عمومی DSEE Ultimate سونی نیز در این دستگاه وجود دارد.

Android 13 در بسته بندی تمیز Xperia :

Xperia 10 V با جدیدترین اندروید 13 با حداقل سفارشی سازی سونی عرضه می شود. در مد معمولی سونی، ظاهر و احساس بسیار AOSP است، فقط با اندکی چیزهای اضافی، که معمولاً برای کشف آنها باید کمی عمیق تر جست و جو کنید.

تعداد برنامه های از پیش نصب شده در Xperia 10 V واقعاً کم است. تلفن به راحتی از شما می پرسد که آیا می خواهید برخی از اصول اولیه را از یک لیست انتخاب شده در طول فرآیند راه اندازی نصب کنید.

با شروع تنظیمات اولیه، برخی از آنها در واقع گم می شوند . مانند نمایشگر محیطی نام گوگل . این مورد در مورد نسل قبلی Xperia 10 IV نیز وجود داشت. بنا به دلایلی، سونی این ویژگی را برای دستگاه های رده بالاتر خود حفظ کرده ، حتی اگر Xperia 10 V دارای صفحه نمایش OLED نیز باشد.

بررسی های نمایندگی تعمیرات سونی در تهران نشان می دهد صفحه قفل هیچ غافلگیری ندارد و دارای یک ساعت (که می توانید آن را سفارشی کنید)، یک میانبر برای دوربین و یکی دیگر برای دستیار Google است. صفحه اصلی نیز به همان اندازه استاندارد است. فید Google سمت چپ صفحه است، اما اگر مورد نیاز شما نیست، می توانید آن را غیرفعال کنید .

رابط بهبود یافته ویجت ها از اندروید 12 هنوز در اینجا وجود دارند.

یکی از انحصاری های سونی با وجود اینکه جدید نیست ولی شایسته ذکر است، سوئیچ Multi-window است. 

می‌توانید از طریق جابجایی نماد میانبر اختصاصی مدیریت چند پنجره‌ای در صفحه اصلی به آن دسترسی داشته باشید (که از نظر فنی مفهوم Side را خلاصه می‌کند). 

سمت راست ترین و چپ ترین قسمت هر نیمه به شما امکان می دهد برنامه دیگری را راه اندازی کنید، نه اینکه فقط از بین برنامه های در حال اجرا انتخاب کنید.

سه تلفن اخیر استفاده شده قبلی را به خاطر می‌آورد تا بتوانید مستقیماً به آنها دسترسی داشته باشید، اگرچه ما نتوانستیم راهی برای ذخیره برنامه سفارشی پیدا کنیم. 

شایان ذکر است که تقسیم پنجره تقریباً در هر نسبت دلخواه و نه فقط 50/50 قابل انجام است.

اگر چند پنجره پتانسیل چندوظیفه ای کافی را برای شما فراهم نمی کند، همیشه یک پنجره بازشو وجود دارد. این فقط روی برنامه های پشتیبانی شده کار می کند، اما اکثر آنها در حال حاضر در آن لیست هستند.

حس جانبی یکی دیگر از ویژگی های داخلی سونی است. در کنار گوشی منویی از میانبرها را برای برنامه ها و ویژگی ها باز می کند که بیشتر آنها توسط کاربر قابل تنظیم هستند. جفت‌های چند پنجره‌ای 21:9 را می‌توان در اینجا سفارشی کرد. 

یکی از مواردی که اخیراً به منو اضافه شده است، ویجتی برای کنترل برنامه هدفون سونی است . 

مجموعه ای نسبتاً استاندارد از حرکات برای مدیریت تماس، و همچنین حالت یک دست و کنترل نور پس زمینه هوشمند وجود دارد. در این منو، گزینه‌های پیمایش را با دو نوع اصلی در دسترس خواهید یافت – ژست‌ها یا نوار ناوبری.

مشابه نسل‌های قبلی، ابزار تقویت‌کننده بازی در Xperia 10 V وجود ندارد. پخش‌کننده موسیقی سونی در این دستگاه وجود دارد، در حالی که Google Photos و Files برای اهداف گالری و مدیریت فایل استفاده می‌شود.

بررسی کامل گوشی سونی Sony Xperia 10 V در نمایندگی گوشی سونی

معیارهای ترکیبی :

Xperia 10 V در بخش عملکرد بسیار ضعیف است. سونی برای سومین سال متوالی سیلیکون مشابهی را عرضه می کند. Xperia 10 V مانند نسل قبلی خود از چیپست اسنپدراگون 695 استفاده می کند. قبل از آن، Xperia 10 III از اسنپدراگون 690 استفاده می‌کرد که در اصل همان تراشه با حداکثر سرعت کمی پایین‌تر در هسته‌های “بزرگ” آن و توانایی ضبط ویدیوی 4K است که اسنپدراگون 695 فاقد آن است.

بله، درست خواندید، یک سال بعد است، و ما همچنان باید از سونی انتقاد کنیم که چیپست متوسطی دارد که از فیلمبرداری 4K پشتیبانی نمی کند. حداقل اسنپدراگون 695 یک تراشه نسبتاً کارآمد با قابلیت 5G (6 نانومتر) است، همانطور که قبلاً با امتیاز باتری عالی Xperia 10 V شاهد بودیم.

دارای پیکربندی CPU Kryo 660 Gold با فرکانس 2×2.2 گیگاهرتز و پیکربندی CPU Kryo 660 Silver 6×1.7 گیگاهرتز، به علاوه پردازنده گرافیکی Adreno 619 – به ویژه در سال 2023 بسیار چشمگیر است. 

بیایید با GeekBench و تست های CPU آن شروع کنیم. ما به وضوح می بینیم که Xperia 10 V در مقایسه با Xperia IV با همان چیپست و حتی Xperia 10 III با Snapdragon 690 پیشرفت نکرده است. Snapdragon 695 در انجام وظایف CPU فقط کمی قدرتمندتر از MediaTek Helio G99 است. چیپست‌ای که از نظر فنی در کلاس عملکرد پایین‌تری قرار دارد اما به سادگی از مزایای جدیدتر و مدرن‌تر بودن برخوردار است.

AnTuTu نسبت به Xperia 10 V چندان مهربان نیست. این گوشی به ترتیب با Snapdragon 4 Gen 1 و Helio G99 به Xperia 10 III و Redmi Note 12 5G و Realme 10 امتیاز بیشتری نسبت به Xperia 10 IV و Realme 10 دارد. Realme 10 Pro که هر دو از چیپست Snapdragon 695 یکسان استفاده می کنند.

این در واقع به این معنی است که یا Xperia 10 V از عملکردی که اسنپدراگون 695 ارائه می‌کند استفاده کامل نمی‌کند یا برخی از بخش‌های دیگر زنجیره عملکرد، مانند رم و فضای ذخیره‌سازی، بد رفتار می‌کنند، یا در عوض، برخی از مشکلات نرم‌افزاری وجود دارد. امیدواریم این مشکل از طریق یک به روز رسانی حل شود و حداقل سطوح عملکرد مناسب اسنپدراگون 695 را دریافت کنیم.

حداقل پردازنده گرافیکی Adreno 619 در Xperia 10 V مطابق انتظار عمل می کند. یعنی بهتر از Helio G99 و Mali-G57 MC2 آن اما بدتر از Dimensity 1080 و Mali-G68 MC4.

کاهش سختی تست های GFXBench تصویر کلی را خیلی تغییر نمی دهد. Dimensity 1080 در اعداد فریم بر ثانیه خام برتری قابل توجهی کسب می کند.

3DMark به طور کلی با آزمایش های خارج از صفحه خود تصویر واضح تر و خواناتر از عملکرد نسبی در دستگاه های مختلف ارائه می دهد. اکسپریا 10 V و اسنپدراگون 695 آن از نظر عملکرد گرافیکی بسیار شبیه به Dimensity 700 و Helio G99 هستند.

در بخش عملکرد، اوضاع برای Xperia 10 V خوب به نظر نمی رسد. حداقل گوشی در لمس بسیار خنک کار می کند. در ابتدا، ما فکر می‌کردیم که این بدان معناست که مدیریت حرارتی عالی دارد و تست استرس 3DMark حتی با این نظریه همکاری می‌کند. با این حال، به نظر می رسد که با یک تست استرس طولانی مدت، Xperia 10 V مدیریت حرارتی بسیار ضعیفی را نشان می دهد. نوعی که عملکرد چیپست را به سرعت کاهش می‌دهد، که ممکن است باعث ایجاد لکنت در بازی شود، فقط پس از آن آسان‌تر شده و عملکرد را افزایش می‌دهد، فقط چند ثانیه بعد این فرآیند تکرار می‌شود. این بدترین نوع مدیریت حرارتی است که به طور کلی می توانید داشته باشید.

ما از عملکرد کلی Xperia 10 V بسیار ناامید هستیم. اسنپدراگون 695 هرگز یک چیپست عالی نبود و شروع به نشان دادن سن خود کرده است. بعلاوه، از نظر عملی، Xperia 10 V حتی رابط کاربری خود را به نرمی اجرا نمی کند و از کندی و لکنت رنج می برد. ما واقعاً فکر می‌کنیم سونی با انتقال ندادن Xperia 10 V به یک چیپست قوی‌تر، توپ را رها کرد.

تعمیر گوشی سونی ، نمایندگی گوشی سونی در بازار موبایل ایران ، نمایندگی سونی در تهران ، نمایندگی سونی در غرب تهران ، نمایندگی گوشی سونی در تهران ، تعمیر موبایل سونی ، وب سایت پشتیبانی سونی ، سایت رسمی تلویزیون سونی ، پشتیبانی ۲۴ ساعته تلویزیون سونی ، هزینه تعمیر ال سی دی تلویزیون سونی ، تعویض بک لایت تلویزیون سونی ، خرابی بک لایت تلویزیون سونی ، مراکز فروش بک لایت سونی ، تعمیر تلویزیون سونی در منزل ، نمایندگی تعمیرات سونی در تهران ، نمایندگی تعمیرات سونی جمهوری ، نمایندگی سونی پیروزی ، نمایندگی سونی در شمال تهران ، شماره نمایندگی سونی در تهران ، نمایندگی تعمیرات سونی در تهران ، نمایندگی سونی ps5 در تهران ، نمایندگی رسمی دوربین سونی در ایران ، نمایندگی سونی در غرب تهران ، نمایندگی گوشی سونی در تهران ، نمایندگی سونی ایران ، نمایندگی ساعت هوشمند سونی در تهران ، نمایندگی گوشی سونی در تهران ، نمایندگی گوشی سونی در علاالدین ، تعمیر گوشی سونی z5 ، تعمیر گوشی سونی z1 ، قطعات گوشی سونی عیب یابی گوشی سونی اکسپریا تعمیر گوشی سونی اصفهان عیب یابی گوشی سونی اکسپریا تعمیر گوشی های قدیمی سونی اریکسون

دوربین اصلی جدید با دوربین اولتراواید و تله فوتو آشنا

Xperia 10 V دارای تنظیمات دوربین سه گانه بسیار آشنا است که در اصل شبیه به آنچه در Xperia 10 IV و حتی Xperia 10 III قبل از آن وجود داشت، مشابه است. شما سه فاصله کانونی واقعی دریافت می‌کنید، از جمله دوربینی با زوم اپتیکال – که در میان رده‌ها نادر است .

با این حال، دوربین اصلی در این نسل تعویض شده است. اکنون از سنسور IMX582 سونی استفاده می کند که تقریباً 1.6 برابر بزرگتر از IMX486 در Xperia 10 IV است. این یک سنسور 1/2 اینچی با پیکسل های مجزا 0.8 میکرومتر است. IMX582 یک سنسور Quad-Bayer با وضوح 48 مگاپیکسلی است که به طور پیش فرض عکس های 12 مگاپیکسلی را می گیرد. این سنسور نسبتاً قدیمی است، اما همچنان باید از توانایی بیشتری نسبت به سنسور برخوردار باشد. IMX486 جایگزین می شود. PDAF و OIS در دوربین اصلی و لنز f/1.8 دریافت می کنید.

دوربین های دیگر در Xperia 10 V بدون تغییر هستند و از Xperia 10 IV منتقل شده اند. همه آنها دارای حسگرهای SK hynix هستند. گوشی روی تله فوتو Hi-847 است. دارای فرمت اپتیکال 1/4.4 اینچی و پیکسل 1.0 میکرومتر است. دارای زوم معادل 54 میلی متری 2 برابر، لنز f/2.2 و PDAF.

دوربین فوق عریض از سنسور Hi-846 استفاده می کند که سونی آن را با فرمت اپتیکال 1/4.0 و پیکسل 1.12 میکرومتر فهرست کرده است. فاصله کانونی معادل 16 میلی متر است و دیافراگم آن f/2.2 است. در این دوربین فوکوس خودکار وجود ندارد.

در نهایت دوربین سلفی را داریم که بر اساس سنسور Hi-846 نیز ساخته شده است. لنز فوکوس ثابت در اینجا دارای دیافراگم f/2.0 و فاصله کانونی 27 میلی متر است. باز هم مانند Xperia 10 IV.

برنامه دوربین در Xperia 10 V یکی از موارد آشنای سونی است. این برنامه دارای یک انتخابگر بزرگنمایی مناسب با دسترسی مستقیم به هر یک از سه دوربین به جای دکمه خشمگین در مدل قدیمی است که بین آنها چرخیده است. موارد دیگر همانطور که انتظار می‌رود وجود دارند – سوایپ‌های کناری بین دوربین‌های ثابت و ویدیو سوئیچ می‌شوند در حالی که کشیدن انگشت به پایین (اما نه به بالا) بین دوربین جلو و عقب جابجا می‌شود. انتهای منظره یاب دارای کنترل هایی برای فلاش، تایمر، حالت شب، حالت بوکه، تنظیم تعادل رنگ سفید ضمنی و جبران نوردهی و چرخ دنده ای است که شما را به تنظیمات می برد.

یک دکمه Mode در نزدیکی شاتر امکان دسترسی به حالت های اضافی مانند پانوراما و حرکت آهسته را فراهم می کند. یک حالت دستی وجود دارد که در آن می‌توانید پارامترهای نوردهی را خودتان تغییر دهید. 

برای مثال، تعادل رنگ سفید را فقط می توان روی یکی از چهار پیش تنظیم تنظیم کرد، اما نه با دمای نور. محدوده ISO 50-3200 است، بنابراین بسیار خوب است، در حالی که سرعت شاتر را می توان بین 1/4000 و 1 ثانیه تنظیم کرد. می توانید جبران نوردهی را در محدوده -2EV تا +2EV با افزایش 1/3 EV شماره گیری کنید، و همچنین می توانید به صورت دستی فوکوس کنید، اما اوج فوکوس وجود ندارد. یک هیستوگرام زنده نیز وجود ندارد.

می توانید از حالت دستی با هر سه دوربین عقب استفاده کنید. نکته این است که از غیر شهودی ترین انتخابگرهای موجود استفاده می کند – به نظر می رسد یک نوار لغزنده است، اما نمی لغزد، و برای چرخش بین دوربین ها نیاز به ضربه زدن دارد – مفهومی که آنها بسیار عاقلانه در حالت عکس معمولی آن را کنار گذاشتند. شما همچنین یک حالت دستی برای دوربین سلفی دریافت می کنید – فقط با تراز سفیدی و جبران نوردهی.

بررسی کامل گوشی سونی Sony Xperia 10 V در نمایندگی گوشی سونی

کیفیت عکس در روز :

همانطور که گفته شد، دوربین اصلی Xperia 10 V تصاویر 12 مگاپیکسلی می گیرد. کیفیت این عکس‌ها خوب است، اما چیزی برای تماس تلفنی با خانه نیست. جزئیات خوب است، و ما از ارائه طبیعی جزئیات قدردانی می کنیم. رنگ ها زیبا و طبیعی به نظر می رسند، هر چند کمی خاموش. محدوده دینامیکی به طور کلی خوب است، اما ما بهتر از ان را هم دیده ایم.

به نظر نمی رسد Xperia 10 V راهی برای ثبت عکس با وضوح کامل 48 مگاپیکسلی دوربین اصلی Quad-Bayer ارائه دهد. با این حال، نمی توانیم بگوییم که بیش از حد از این حذف ناامید شده ایم.

پایگاه داده مقایسه عکس گسترده ما نشان می دهد که چگونه دوربین اصلی در مقابل رقبا قرار می گیرد.

دوربین اصلی عکس های پرتره بسیار مناسبی می گیرد. تشخیص و جداسازی سوژه به صورت نقطه ای انجام می شود. با این حال، تاری پس‌زمینه می‌تواند کمی نامرتب باشد و به دور از ایده‌آل بودن است.

حالت پرتره روی سوژه های غیر انسانی نیز به خوبی کار می کند.

تله فوتو 8 مگاپیکسلی به خوبی واضح و دقیق است. ما تقریباً به این فکر می کنیم که آن را چشمگیر بنامیم. محدوده دینامیکی بسیار خوب و نوردهی های خوبی ارائه می دهد.

نمایش رنگ به طور قابل توجهی با دوربین اصلی متفاوت است.

Xperia 10 V فاقد دوربین ماکرو اختصاصی است و همچنین فوکوس خودکار در حالت فوق عریض خود ندارد. با این حال، دوربین اصلی و به خصوص تله فوتو می تواند از نزدیک فوکوس کند و کلوزآپ های بسیار دلپذیری تولید کند.

عکس های دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی نیز بسیار خوب به نظر می رسند. جزئیات مناسب است – برای شروع، تعداد پیکسل‌های زیادی وجود ندارد، و همه چیز می‌تواند کمی از مرکز نرم شود، اما در کل عملکرد بدی نیست.

محدوده دینامیکی خوب است، به ویژه برای دوربین های فوق عریض متوسط. همچنین به نظر می رسد که نمایش رنگ با دوربین اصلی تطابق خوبی دارد.

عکس های سلفی

 گرفتن سلفی از Xperia 10 V مشکلی ندارد. یک کلید «تیز کردن چهره‌ها» در تنظیمات وجود دارد که به طور پیش‌فرض روشن است. طبق مواد تبلیغاتی، از هوش مصنوعی برای بازتولید واضح جزئیات صورت و کاهش نویز بدون تأثیر بر وضوح در نور کمتر از ایده‌آل استفاده می‌کند.

عکس های سلفی 8 مگاپیکسلی اکسپریا 10 ولت به طور کلی خوب به نظر می رسند. عکس ها دارای جزئیات زیادی هستند و رنگ ها به خصوص رنگ پوست طبیعی به نظر می رسند. محدوده دینامیکی نسبتا وسیع است و نوردهی قابل اعتماد است.

بافت پوست به نوعی در پردازش از بین می رود و کمی نرم به نظر می رسد. هر چند به طور چشمگیری اینطور نیست.

ضبط ویدیو

 فیلمبرداری نوعی پاشنه آشیل برای Xperia 10 V است. با توجه به محدودیت‌های Snapdragon 695، ضبط ویدیو در همه دوربین‌ها به 1080p محدود شده است. این نیز یک محدودیت مصنوعی نیست. شما نمی توانید چیزی مانند Open Camera را بگیرید و ویدیوهایی با وضوح بالاتر ضبط کنید.

همه دوربین‌های Xperia 10 V با یک جریان ویدیویی استاندارد AVC با سرعت 17.5 مگابیت بر ثانیه و یک جریان صوتی استریو AAC، ویدیوهای h.264 ضبط می‌کنند.

فیلمبرداری 1080p از دوربین اصلی مناسب است، اما چشمگیر نیست. نمایندگی تعمیرات سونی در تهران می گوید : محدوده دینامیکی و رنگ‌ها مناسب هستند، اگرچه میزان اشباع کمی بالاست. سطح جزئیات عالی نیست. همچنین مقداری نویز در قاب وجود دارد.

در اینجا نحوه قرارگیری دوربین اصلی در مقابل رقبا در پایگاه داده مقایسه ویدیوی ما آمده است.

دوربین تله فوتو در ارائه رنگ بسیار به دوربین اصلی نزدیک می شود، که حتی اگر رنگ ها هنوز خیلی اشباع شده باشند، قابل قدردانی است. کنتراست هم کمی بالاست. جزئیات تله فوتو، اگرچه عالی نیست، اما صادقانه بگویم که کمی بهتر از دوربین اصلی است که به نوعی چشمگیر است. کمی نویز در قاب وجود دارد، اما نه زیاد.

باید توجه داشته باشیم که بسته به نور موجود، Xperia 10 V می‌تواند به‌جای تله‌فوتو، که یک رویکرد استاندارد است، با دوربین اصلی خود با زوم ۲ برابری ویدیو بگیرد.

دوربین فوق عریض را می‌توان به خاطر سطح نسبتاً پایین جزئیات و محدوده دینامیکی باریک‌تر آن توجیه کرد. هر چند نویز در قاب بسیار زیاد است. رنگ‌ها با دوربین اصلی یا تله‌فوتو تطابق چندانی ندارند و تمایل به رنگ زرد دارند.

با توجه به محدودیت رزولوشن 1080p، دوربین سلفی به طرز شگفت‌آوری ویدیوهای مناسبی را ضبط می‌کند. جزئیات خوب و رنگ های صورت است و ویژگی ها طبیعی به نظر می رسند. در واقع، رنگ ها در کل بسیار طبیعی هستند.

بار دیگر میزان اشباع کمی بیش از حد بالا است، و ویدیو تمایل دارد به شدت از قاب جدا شود، حتی اگر تثبیت کننده خاموش باشد.

Xperia 10 V دارای OIS در دوربین اصلی خود است، اما به نظر نمی‌رسد که تفاوت چندانی در ضبط ویدیو ایجاد کند. با این حال، EIS در همه دوربین‌های تلفن در دسترس است و کار بسیار خوبی برای صاف کردن ضربه‌ها و لرزش‌ها انجام می‌دهد. در لیست پخش زیر می توانید آن را در عمل مشاهده کنید.

کیفیت دوربین در نور کم

دوربین اصلی جدید در Xperia 10 V در شرایط کم نور خوب عمل می کند اما تحت تأثیر قرار نمی گیرد. IMX582 که یک سنسور بزرگتر و Quad-Bayer است، باید نور بیشتری نسبت به IMX486 که جایگزین می کند جمع آوری کند. با این حال، نمی توان گفت که این چیزی است که ما در عمل مشاهده کردیم. عکس‌های دوربین اصلی بسیار تاریک و کم نور هستند. به خصوص سایه ها خرد می شوند.

“نکته مثبت این است که منابع نور کاملاً شایسته مدیریت می شوند”. این را یکی از کارشناسان نمایندگی تعمیرات سونی در تهران می گوید . همچنین، جزئیات زیادی در قاب وجود دارد و عملاً هیچ صدایی وجود ندارد. محدوده دینامیکی می تواند کمی بهتر باشد، اما این یک مشکل کوچک است.

همه عکس‌های کم نور با فعال کردن HDR گرفته شده‌اند. با این حال، در فرآیند انباشته شدن کمی خسیس است. فعال کردن حالت عکاسی در شب تاثیر کوچک اما قابل توجهی روی دوربین اصلی دارد. عکاسی در شب عکس‌ها، به‌ویژه سایه‌ها را روشن‌تر می‌کند. منابع نور بهتر مدیریت می شوند و به طور متوسط ​​کمی تیز کردن بیشتری اعمال می شود. محدوده دینامیکی هم بهتره

Xperia 10 V بیشتر اوقات با دوربین تله فوتو واقعی خود عکس های زوم می گیرد که دیدن آن عالی است زیرا این عکس ها قطعاً بهتر از زوم های دیجیتال از دوربین اصلی به نظر می رسند.

تله فوتو در نور کم به خوبی خود را حفظ می کند. جزئیاتی که ثبت می کند خوب است و رنگ ها زیبا و طبیعی هستند. دامنه دینامیکی هم بد نیست.

با این حال، درست مانند عکس‌های دوربین اصلی، این عکس‌ها کاملاً تاریک و کم نور هستند، با سایه‌های خرد شده.

فعال کردن عکاسی در شب در تله فوتو کمک زیادی به شما می کند. این عکس‌ها به طور کلی روشن‌تر هستند، با نویز کمتری روی سطوح و وضوح بیشتری روی خطوط مستقیم اعمال می‌شود. منابع نور نیز کمی بهتر مدیریت می شوند.

عکس‌های عکاسی با نور کم از ultrawide خوب هستند و چیزی برای تماس تلفنی با خانه وجود ندارد. جزئیات مناسب هستند و رنگ ها هم همینطور. فوق عریض تمایل دارد به طور متوسط ​​کمی بهتر و بالاتر از دو دوربین پشتی دیگر در Xperia 10 V در معرض دید قرار گیرد، اما هنوز از کامل بودن فاصله دارد و در نتیجه سایه های خرد شده ایجاد می شود. منابع نوری اغلب منفجر می شوند.

به گفته نمایندگی تعمیرات سونی در تهران حالت عکاسی در شب به طور قابل توجهی عکس های فوق عریض را روشن می کند و کمک می کند منابع نور کمی بهتر باشد و دامنه دینامیکی در این فرآیند بهبود یابد. همچنین این عکس‌ها نسبت به عکس‌های معمولی خود دارای نویز کمتر و نرمی کمتری هستند.

دوربین سلفی در Xperia 10 V در شرایط نور کم به خوبی نمایش داده می‌شود، اما تا حد زیادی هم تاثیرگذار نیست. رنگ‌ها و رنگ‌های پوست عموماً طبیعی به نظر می‌رسند، محدوده دینامیکی خوب است و نویز کمی وجود دارد.

با این حال، جزئیات عالی نیستند و ویژگی‌های پوست و بافت تقریباً کاملاً از بین رفته‌اند.

همچنین می‌توانید از عکاسی در شب در سلفی استفاده کنید و مانند سایر دوربین‌ها، نوردهی به‌طور محسوسی و به‌نظر ما، نوردهی بهتری را به همراه دارد. با این حال، چهره ها نسبت به حالت عکس معمولی کمی نرم تر به نظر می رسند.

ویدئوهای دوربین اصلی دارای جزئیات مناسب و رنگ های زیبا هستند. با این حال، آنها کاملاً تاریک هستند و منابع نور کاملاً منفجر شده اند.

مانند عکس‌ها، Xperia 10 V می‌تواند با زوم ۲ برابری با دوربین اصلی یا تله‌فوتو خود فیلم‌برداری کند. خوشبختانه، به جای بزرگنمایی از دوربین اصلی، از دوربین تله‌فوتوی واقعی استفاده می‌کند. جدای از نمایش رنگ، این ویدیوها چندان بی شباهت به دوربین های اصلی نیستند. یعنی با جزئیات مناسب، اما در کل بسیار تاریک.

توصیه نمی‌کنیم با Xperia 10 V فیلم‌های بسیار عریض در نور کم بگیرید. این ویدیوها بسیار تیره و نرم به نظر می‌رسند، با محدوده دینامیکی محدود، سایه‌های خرد شده و منابع نوری خاموش. همچنین نویز زیادی در قاب وجود دارد.

تعمیر گوشی سونی ، نمایندگی گوشی سونی در بازار موبایل ایران ، نمایندگی سونی در تهران ، نمایندگی سونی در غرب تهران ، نمایندگی گوشی سونی در تهران ، تعمیر موبایل سونی ، وب سایت پشتیبانی سونی ، سایت رسمی تلویزیون سونی ، پشتیبانی ۲۴ ساعته تلویزیون سونی ، هزینه تعمیر ال سی دی تلویزیون سونی ، تعویض بک لایت تلویزیون سونی ، خرابی بک لایت تلویزیون سونی ، مراکز فروش بک لایت سونی ، تعمیر تلویزیون سونی در منزل ، نمایندگی تعمیرات سونی در تهران ، نمایندگی تعمیرات سونی جمهوری ، نمایندگی سونی پیروزی ، نمایندگی سونی در شمال تهران ، شماره نمایندگی سونی در تهران ، نمایندگی تعمیرات سونی در تهران ، نمایندگی سونی ps5 در تهران ، نمایندگی رسمی دوربین سونی در ایران ، نمایندگی سونی در غرب تهران ، نمایندگی گوشی سونی در تهران ، نمایندگی سونی ایران ، نمایندگی ساعت هوشمند سونی در تهران ، نمایندگی گوشی سونی در تهران ، نمایندگی گوشی سونی در علاالدین ، تعمیر گوشی سونی z5 ، تعمیر گوشی سونی z1 ، قطعات گوشی سونی عیب یابی گوشی سونی اکسپریا تعمیر گوشی سونی اصفهان عیب یابی گوشی سونی اکسپریا تعمیر گوشی های قدیمی سونی اریکسون

رقابت در چیست ؟

یک سال بعد، در آخرین لیست مزایا و معایب Xperia 10 یا نحوه قرارگیری آن در بازار خود تغییر زیادی نکرده است. این در حال تبدیل شدن به یک روند با خط Xperia 10 است، خوب یا بد. تغییر یا عدم تغییر، Xperia 10 V همچنان یک نوع پیشنهاد منحصر به فرد است. این نسبت تصویر عجیب 21:9 باعث ایجاد یک گوشی بلند و لاغر می شود. گوشی ای که سونی همچنان به عنوان سبک ترین و جمع و جورترین گوشی 5G موجود در بازار معرفی می شود.

بلندگوهای استریو را برای مدل امسال و حفاظت رسمی از نفوذ به ترکیب اضافه کنید، و در نهایت به یک بسته بسیار خاص با ویژگی خاص خود خواهید رسید.

با این حال، رقابت زیادی در فضای میان رده در مورد قیمت 449 یورویی MSRP Xperia 10 V وجود دارد. اولین و احتمالاً مهم‌تر از همه، Samsung Galaxy A54 است. مانند Xperia 10 V، دارای محافظ ورودی رسمی (IP67) و تنظیم بلندگوی استریو است. صفحه نمایش 6.4 اینچی AMOLED آن بدون شک بهتر است، با نرخ رفرش 120 هرتز و پشتیبانی از HDR10+. گلکسی A54 همچنین دارای یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ 25 واتی است. چیپست اگزینوس 1380 آن، در حالی که دور از قدرت است، کمی قدرتمندتر از اسنپدراگون 695 داخل اکسپریا است. یکی از چیزهایی که با سامسونگ از دست خواهید داد، دوربین تله فوتو است، اما شما می توانید فیلم برداری 4K را دریافت کنید.

اگر می خواهید چند دلار صرفه جویی کنید و همچنان از همان تجربه سامسونگ بهره مند شوید، باید گلکسی A34 را نیز در نظر بگیرید. برخی از ویژگی های برجسته آن عبارتند از: نمایشگر حتی بزرگتر 6.6 اینچی با فرکانس 120 هرتز، حفاظت ورودی IP67 و بلندگوهای استریو.

گوشی دیگری که فوراً به ذهن می‌رسد، گوشی ارزان‌تر و در عین حال رقابتی شیائومی Redmi Note 12 Pro است. دارای صفحه نمایش بزرگ 6.67 اینچی، 10 بیتی، 120 هرتز، HDR10+ و تاییدیه Dolby Vision، بلندگوهای استریو و مقداری محافظ در برابر نفوذ است. اگرچه فقط IP53. همچنین از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می شود، اما با شارژ 67 واتی به طور قابل توجهی سریعتر از Xperia 10 V. متأسفانه Redmi Note 12 Pro فاقد دوربین تله فوتو نیز می باشد. به سختی می توان در طاقچه های میان رده به دست آورد. نکته مثبت این است که چیپست Dimensity 1080 Redmi برخلاف اسنپدراگون 695 در اکسپریا می تواند ویدیوهای 4K را ضبط کند.

درست مانند گوشی‌های سامسونگ که در بالا ذکر شد، در کمپ شیائومی نیز یک گزینه بسیار مناسب برای کاهش قیمت وجود دارد – Redmi Note 12. مدل وانیلی از برخی موارد اضافی مانند پشتیبانی از HDR در نمایشگر و بلندگوهای استریو چشم پوشی می‌کند. با این حال، تجربه کلی کاربر چندان متفاوت نیست.

یکی دیگر از گوشی های شیائومی که قطعا ارزش بررسی دارد، پوکو ایکس 5 پرو است. از بسیاری جهات، شباهت زیادی به Redmi Note 12 Pro ندارد، مانند دالبی ویژن 6.67 اینچی، 10 بیتی، HDR10+، صفحه نمایش 120 هرتز، رتبه حفاظتی IP53 و بلندگوهای استریو. همچنین یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با همان شارژ سریع 67 واتی وجود دارد. با این حال، یک بار دیگر دوربین تله فوتو را از دست خواهید داد.

ما نمی‌توانیم از گوگل پیکسل 6a صحبت نکنیم. به طور کلی یک میان رده بسیار عالی و کاملاً محبوب است که اتفاقاً برخی از ویژگی های اضافی مانند Xperia 10 V مانند بلندگوهای استریو و حفاظت ورودی IP67 را ارائه می دهد. مانند Xperia، این دستگاه بسیار جمع و جور با صفحه نمایش 6.1 اینچی قطری است. متأسفانه، درست مانند سونی، پنل در اینجا به نرخ تازه سازی 60 هرتز محدود شده است. برخلاف Xperia و چیپست نسبتاً ناامید کننده Snapdragon 695 آن، تراشه Google Tensor در پیکسل 6a بخش بسیار مناسبی با ویژگی‌های مدرن فوق‌العاده است – به ویژه ضبط ویدیوی 4K. و صحبت از دوربین‌ها، اگرچه با پیکسل 6a تله فوتو نخواهید داشت، رقابت با مهارت گوگل در عکاسی محاسباتی سخت است.

نتیجه :

بار دیگر، تغییر زیادی از Xperia 10 IV و حتی 10 III به Xperia 10 V جدید تغییر نکرده است. این نظر کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات سونی در تهران است . این هم یک چیز خوب و هم بد است. اگر از طرفداران طراحی نمادین باریک و بلند و بسیار سبک در گوشی هستید، در فضای میان رده هیچ چیز دیگری برای ارائه جایگزین وجود ندارد. به طور مشابه، نسبت صفحه نمایش 21:9 یک ویژگی منحصر به فرد در کانون توجه است.

بیایید ابتدا با چند نکته مثبت شروع کنیم. Xperia 10 V در نهایت دارای یک تنظیم بلندگوی استریو و یک بلندگوی بسیار خوب در آن است – رو به جلو، متعادل و با صدای مناسب، با خروجی تمیز. بازگشت – در فضای میان رده به سختی می توان امتیاز حفاظت از نفوذ عالی را بدست آورد. همین امر در مورد دوربین تله فوتو نیز صدق می‌کند، چه رسد به دوربینی که از نظر کیفیت عملکرد مناسبی دارد، مانند آنچه در Xperia 10 V می‌بینیم. باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی و اکنون با شارژ سریع‌تر، حتی اگر در طرح بزرگ کارها هنوز نسبتاً کند باشد. افزایش روشنایی در نمایشگر 21:9 HDR نیز امسال عالی است.

متأسفانه، در مورد Xperia 10 V نیز چیزهای زیادی وجود دارد که دوست نداشته باشید. به طور آزاردهنده، بیشتر مشکلات از نسخه قبلی آن منتقل شده است. مواردی مانند فقدان نرخ تازه سازی بالا – نمایشگر 60 هرتزی در تلفنی با این کالیبر در سال 2023 غیرقابل قبول است. پس از آن بدون شک بزرگترین پاشنه آشیل در Xperia 10 V – چیپست Snapdragon 695 – دقیقاً همان تراشه Xperia وجود دارد. 10 IV که در آن زمان به سختی انتخاب مناسبی بود و اکنون حتی کمتر است. فقط از نظر عملکرد بسیار ضعیف است. به قدری که رابط کاربری تمیز Xperia 10 V در اجرا و متحرک سازی روان مشکل دارد. به علاوه، درپوش آزاردهنده فیلمبرداری 1080p از محدودیت چیپست ناشی می شود.

ما به سختی مشتاق ارزش پیشنهادی Xperia 10 V هستیم. این گوشی بدی نیست، و بدون شک دارای چند امتیاز فروش برجسته است که ممکن است شما را به درستی غلغلک دهد – مانند فرم غیر معمول یا باتری شگفت انگیز. بعلاوه، نشان سونی هنوز هم وزن بیشتری برای خود دارد – به اندازه کافی برای کاهش تفاوت هزینه با دستگاه های جایگزین. اگر شما کسی هستید که ممکن است به هر یک از آن ها علاقه داشته باشید، می گوییم Xperia 10 V ارزش یک توصیه (احتیاط آمیز) را دارد.

نکات مثبت :

 Gorilla Glass Victus در جلو، دارای استاندارد IP65/IP68 برای محافظت در برابر گرد و غبار و آب.

سبک و جمع و جور.

روشنایی صفحه نمایش نسبت به نسل گذشته به طرز چشمگیری بهبود یافته است. دقت رنگ عالی

بلندگوهای استریو جلویی با خروجی خوب و تمیز.

عمر باتری دیدنی.

یکی از معدود دوربین های تله فوتو در بخش قیمت.

تعمیر گوشی سونی ، نمایندگی گوشی سونی در بازار موبایل ایران ، نمایندگی سونی در تهران ، نمایندگی سونی در غرب تهران ، نمایندگی گوشی سونی در تهران ، تعمیر موبایل سونی ، وب سایت پشتیبانی سونی ، سایت رسمی تلویزیون سونی ، پشتیبانی ۲۴ ساعته تلویزیون سونی ، هزینه تعمیر ال سی دی تلویزیون سونی ، تعویض بک لایت تلویزیون سونی ، خرابی بک لایت تلویزیون سونی ، مراکز فروش بک لایت سونی ، تعمیر تلویزیون سونی در منزل ، نمایندگی تعمیرات سونی در تهران ، نمایندگی تعمیرات سونی جمهوری ، نمایندگی سونی پیروزی ، نمایندگی سونی در شمال تهران ، شماره نمایندگی سونی در تهران ، نمایندگی تعمیرات سونی در تهران ، نمایندگی سونی ps5 در تهران ، نمایندگی رسمی دوربین سونی در ایران ، نمایندگی سونی در غرب تهران ، نمایندگی گوشی سونی در تهران ، نمایندگی سونی ایران ، نمایندگی ساعت هوشمند سونی در تهران ، نمایندگی گوشی سونی در تهران ، نمایندگی گوشی سونی در علاالدین ، تعمیر گوشی سونی z5 ، تعمیر گوشی سونی z1 ، قطعات گوشی سونی عیب یابی گوشی سونی اکسپریا تعمیر گوشی سونی اصفهان عیب یابی گوشی سونی اکسپریا تعمیر گوشی های قدیمی سونی اریکسون

نکات منفی :

 بدون شارژر در جعبه، حتی یک کابل USB.

صفحه نمایش تنها 60 هرتز است در حالی که همه رقبا HRR را ارائه می دهند.

سرعت شارژ رقابتی نیست اما همچنان سریعتر از مدل قبلی است.

رابط کاربری هموار اجرا نمی شود. رقبای قدرتمندتری در بخش قیمت در دسترس هستند.

بدون فیلمبرداری 4K روی هیچ دوربینی.

تعمیر گوشی سونی ، نمایندگی گوشی سونی در بازار موبایل ایران ، نمایندگی سونی در تهران ، نمایندگی سونی در غرب تهران ، نمایندگی گوشی سونی در تهران ، تعمیر موبایل سونی ، وب سایت پشتیبانی سونی ، سایت رسمی تلویزیون سونی ، پشتیبانی ۲۴ ساعته تلویزیون سونی ، هزینه تعمیر ال سی دی تلویزیون سونی ، تعویض بک لایت تلویزیون سونی ، خرابی بک لایت تلویزیون سونی ، مراکز فروش بک لایت سونی ، تعمیر تلویزیون سونی در منزل ، نمایندگی تعمیرات سونی در تهران ، نمایندگی تعمیرات سونی جمهوری ، نمایندگی سونی پیروزی ، نمایندگی سونی در شمال تهران ، شماره نمایندگی سونی در تهران ، نمایندگی تعمیرات سونی در تهران ، نمایندگی سونی ps5 در تهران ، نمایندگی رسمی دوربین سونی در ایران ، نمایندگی سونی در غرب تهران ، نمایندگی گوشی سونی در تهران ، نمایندگی سونی ایران ، نمایندگی ساعت هوشمند سونی در تهران ، نمایندگی گوشی سونی در تهران ، نمایندگی گوشی سونی در علاالدین ، تعمیر گوشی سونی z5 ، تعمیر گوشی سونی z1 ، قطعات گوشی سونی عیب یابی گوشی سونی اکسپریا تعمیر گوشی سونی اصفهان عیب یابی گوشی سونی اکسپریا تعمیر گوشی های قدیمی سونی اریکسون

لازم به ذکر است تمامی خدمات تعمیر تخصصی گوشی سونی اکسپریا ، از قبیل تعویض و تعمیر سوکت شارژ ، تعویض و تعمیر تاچ و ال سی دی ، تعویض و تعمیر هارد و تمامی خدمات سخت افزاری و نرم افزاری گوشی های سونی در سناسرویس با بهترین کیفیّـت ارائه می شود .

همچنین می توانید برای تعمیر سایر محصولات سونی روی دکمه آن محصولات ضربه بزنید .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.