تراشه‌های نسل دوازدهم Alder Lake اینتل برای لپ‌تاپ‌های نازک‌تر و سبک‌تر فرا رسیدند

تراشه‌های نسل دوازدهم Alder Lake اینتل برای لپ‌تاپ‌های نازک‌تر و سبک‌تر فرا رسیدند

به گزارش واحد تخصصی تجهیزات IT شرکت سناسرویس اینتل اولین موج از تراشه‌های نسل دوازدهم Alder Lake خود را در CES 2022 راه‌اندازی کرد. اما فقط برای مجموعه تراشه‌های سری H خود که برای پرقدرت‌ترین لپ‌تاپ‌ها طراحی شده است. و اکنون، بقیه لپ‌تاپ‌های Alder Lake خود را عرضه می‌کند.


کارشناسان سناسرویس می گویند : مدل‌های سری P و سری U که به صورت اجمالی در ژانویه به نمایش گذاشته شدند قرار است لپ‌تاپ‌های نازک‌تر، سبک‌تر و ارزان‌تر سال 2022 را تامین کنند.


نمایندگی تعمیرلپ تاپ می گوید : در مجموع، 20 تراشه بسیار مناسب برای طیف گسترده ای از سخت افزارها در دسته های سری P، سری U (15 وات) و سری U ( 9 وات) وجود دارد که اولین لپ تاپ های مجهز به پردازنده های جدید در ماه مارس وارد بازار می شوند.


سناسرویس نمایندگی رسمی تعمیر کامپیوتر می گوید : تراشه های جدید سری P و سری U همانند پسرعموهای قدرتمندترشان در سری H و تراشه های دسکتاپ Alder Lake که اینتل در اواخر سال 2021 و در نمایشگاه CES 2022 عرضه شدند ، هسته های بسیار بیشتری نسبت به مدل های نسل یازدهم 2020 دارند . رویکرد معماری ترکیبی که هسته های عملکرد و کارایی را برای به حداکثر رساندن توان و عمر باتری ترکیب می کند.


به گفته مرکز تعمیر لپ تاپ سناسرویس : اینتل نوید بهبودهای بزرگی را با تمرکز بر تعداد هسته های تقویت شده و عملکرد چند رشته ای که تا 70 درصد بهتر از سخت افزار نسل یازدهم قبلی و – (AMD) را نشان می دهد – داده . این شرکت همچنین می‌گوید که در بنچمارک‌ها در برابر تراشه‌هایی مانند M1 و M1 Pro اپل ( البته نه M1 Max ) و Ryzen R7 5800U AMD در کارهایی مانند مرور وب و ویرایش عکس برنده می‌شود . اگرچه باید ببینیم که این عملکرد چگونه است.

ما تا ماه آینده منتظر اولین تراشه هایی که می رسند می مانیم .


کارشناسان مرکز تعمیرات تجهیزات IT سناسرویس می گویند : اینتل در حال بررسی نحوه برچسب گذاری خط تراشه های فوق قابل حمل خود در سال جاری است و مدل های 28 واتی (که قبلاً زیر مجموعه سری U بودند) به برند سری P خود تقسیم می شوند. تراشه‌های سری P، در حالی که انرژی کمتری نسبت به همتایان سری H خود دارند، از بسیاری جهات، از جمله تعداد هسته‌ها، مشابه هستند . Core i7-1280P رده بالا دارای همان 14 هسته (شش عملکرد، هشت کارآمد) است که به عنوان برترین مدل‌های i9 و i7 در خط تولید سری H، هر چند با سرعت کلاک پایین‌تر در عملکرد کلی تقسیم می‌شوند.


نمایندگی تعمیرات سناسرویس عنوان کرد : در همین حال، مدل‌های سری U دارای هسته‌های کمتری نسبت به سری P خواهند بود، در حالی که تمام مدل‌های سری U صرف نظر از اینکه لپ‌تاپ شما چه تراشه‌ای دارد یا چقدر وات مصرف می‌کند، تنها دو هسته عملکردی دارند. تعداد کل هسته ها (بین شش تا ده) به تعداد هسته های کارآمد هر مدل بستگی دارد.


به گزارش مرکز تعمیر لپ تاپ سناسرویس : تراشه‌های جدید همچنین دارای گرافیک یکپارچه Iris Xe اینتل هستند (در حالی که سازندگان می‌توانند در تئوری، پردازنده‌های گرافیکی مجزا از جمله گرافیک‌های Arc آینده اینتل را اضافه کنند، اما در مدل‌های جدید افزوده‌ای نادر خواهد بود). از انواع استانداردهای مدرن لپ‌تاپ پشتیبانی می‌شود، از جمله Wi-Fi 6E، Thunderbolt 4، و PCIe 4.0 (البته، نه HDMI 2.1 ) .
نمایندگی تعمیر لپ تاپ در تهران گفته : در بررسی اولین لپ‌تاپ Alder Lake، MSI GE76 Raider فوق‌العاده ممتاز ، به نسخه‌های سری H تراشه‌ها اشاره می شود که تا حد زیادی با ادعاهای عملکرد بزرگ اینتل مطابقت دارند، اگرچه به نگرانی‌هایی در مورد عمر باتری می توان اشاره کرد. زمانی که اولین لپ‌تاپ‌های سری P و سری U در ماه مارس معرفی شوند، مطمئناً باید روی آنها دقیق تر بشویم .
مرکز تعمیر کامپیوتر سناسرویس می گوید : تراشه های جدید سری P و سری U نیز بخشی از استاندارد نسل سوم Evo اینتل خواهند بود که نیازمندی های جدید «همکاری هوشمند» را اضافه می کند که شامل حداقل وب کم p 1080 و شبکه Wi-Fi 6E به همراه باتری شارژ سریع و سایر الزامات است .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.