نحوه تبدیل و پارتیشن MBR به GPT در ویندوز 11

نحوه تبدیل و پارتیشن MBR به GPT در ویندوز 11

یادگیری نحوه تبدیل MBR به پارتیشن GPT در ویندوز 11، کامپیوتر شما را بهتر سازماندهی می کند.

یک پارتیشن GPT (جدول پارتیشن GUID) نسبت به پارتیشن MBR برتری دارد زیرا امکان 128 پارتیشن را می دهد و پارتیشن های بسیار بزرگتر از 2 ترابایت را پشتیبانی می کند (با هر پارتیشن تا 18.8 میلیون ترابایت فضا را پشتیبانی می کند). پارتیشن MBR (Master Boot Record)، از طرف دیگر، تنها می تواند چهار پارتیشن با محدودیت اندازه 2 ترابایت در هر پارتیشن را مدیریت کند.

با یک پارتیشن GPT، رایانه شما بازیابی امن داده ها، سازماندهی بهتر و سازگاری عالی با رایانه هایی که دارای سیستم عامل UEFI هستند، خواهد داشت.

در این راهنما، ما شما را از طریق مراحل دقیق تبدیل ساختار دیسک از MBR به GPT راهنمایی می کنیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد پارتیشن بندی، نحوه ایجاد پارتیشن درایو در ویندوز را بررسی کنید.

نحوه تبدیل پارتیشن MBR به GPT در ویندوز 11

توجه: قبل از اینکه یک پارتیشن MBR را به GPT تبدیل کنید، برای ایمنی از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. 

1. مدیریت دیسک را باز کنید و سبک پارتیشن را تأیید کنید .

نحوه تبدیل پارتیشن MBR به GPT در ویندوز 11

Windows + X را فشار دهید تا منوی پیوند سریع ظاهر شود و روی Disk Management کلیک کنید. در نیمه پایین پنجره، روی دیسکی که می خواهید تبدیل کنید کلیک راست کرده و روی Properties کلیک کنید. روی تب Volumes کلیک کنید و سبک Partition را بررسی کنید.

اگر سبک پارتیشن GUID Partition Table (GPT) باشد، نیازی به تبدیل نیست. اگر روی آن نوشته شده است Master Boot Record (MBR)، مراحل زیر را دنبال کنید.

2. به Run رفته و diskpart را باز کنید .

اگر سبک پارتیشن GUID Partition Table (GPT) باشد، نیازی به تبدیل نیست.

Windows + R را بزنید تا منوی Run باز شود، سپس diskpart را تایپ کنید و enter را فشار دهید یا OK کنید.

3. محل دیسک را پیدا کنید و "convert GPT" را وارد کنید

اکنون که با موفقیت به پارتیشن GPT تبدیل شده اید، رایانه شما امن تر، منظم تر و کارآمدتر خواهد بود.

“list disk” را در منوی Command Prompt تایپ کرده و enter را فشار دهید. اکنون همه دیسک های متصل را در رایانه خود خواهید یافت.

Windows + X را فشار دهید تا منوی پیوند سریع باز شود و روی Disk Management کلیک کنید. شماره دیسکی را که می خواهید به GPT تبدیل کنید تأیید کنید.

به Command Prompt برگردید و “select disk [X]” را تایپ کنید (حروف دیسکی را که می خواهید تبدیل کنید جایگزین X کنید). پیامی دریافت خواهید کرد که دیسک انتخاب شده است.

convert gpt را تایپ کرده و اینتر را بزنید. بسته به اندازه دیسک ممکن است تکمیل تبدیل زمان ببرد.

پس از اتمام، به منوی مدیریت دیسک بروید تا ویژگی‌های دیسکی را که تبدیل کرده‌اید بررسی کنید و سبک پارتیشن آن را تأیید کنید، که اکنون باید جدول پارتیشن GUID (GPT) را بخوانید.

اکنون که با موفقیت به پارتیشن GPT تبدیل شده اید، رایانه شما امن تر، منظم تر و کارآمدتر خواهد بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.