پرچمدار نسل 12 اینتل

پرچمدار نسل 12 اینتل

Core i9-12900KS 5.5  گیگاهرتزی اینتل دارای حداکثر مصرف انرژی توربو است .

به گزارش واحد تخصصی IT سناسرویس : پردازنده پرچمدار آینده اینتل Core i9-12900KS به دلیل تقویت «تا» 5.5 گیگاهرتز قول می دهد عملکردی بی سابقه ارائه دهد و این عملکرد به قیمت کاهش مصرف انرژی بی سابقه خواهد بود. بر اساس افشای جدید این پردازنده تا 260 وات مصرف می‌کند که یک رکورد برای پلتفرم‌های دسکتاپ اصلی اینتل است.

 

متخصصان تعمیر کامپیوتر سناسرویس می گویند :Core i9-12900KS  اینتل دارای  هسته  های Golden Cove  با کارایی بالا با فرکانس 3.50 گیگاهرتز تا 5.50 گیگاهرتز است و دارای قدرت پایه پردازنده (PBP) 150 وات است که در حال حاضر 25 وات بالاتر از Core i9-12900K معمولی است. جای تعجب نیست که i9-12900KS همچنین دارای حداکثر توان حرارتی (MTP)  بالاتری است که تا 260 وات در حالت حداکثر توربو گسترش می یابد.

 

به گفته واحد تخصصی IT سناسرویس : اینتل از فناوری به اصطلاح  افزایش سرعت حرارتی با نام ETVB  خود که به طور انحصاری بر روی این تراشه در دسترس خواهد بود، برای رسیدن به clock بالا استفاده می کند. ETVB اینتل یکی دیگر از ( به طور دقیق تر ، ششمین ) سطح تقویت تطبیقی برای تراشه های مصرف کننده این شرکت است. اگرچه منطقی است که انتظار داشته باشیم ETVB یک ابرمجموعه از فناوری معمولی تقویت سرعت حرارتی(TVB)  این شرکت باشد (که فرکانس های هسته را زمانی که همه هسته ها فعال هستند و دمای CPU زیر 70 درجه سانتیگراد است افزایش می دهد)، ما جزئیات خاصی در مورد آن نمی دانیم.

 

بنا به گفته نمایندگی تعمیر لپ تاپ : 260 وات بدون شک بالاتر از 241 وات است و به وضوح یک رکورد برای CPU های اصلی است. اما افزایش 7.8 درصدی MTP ممکن است برای یک پردازنده نسخه ویژه که صرفاً برای علاقه مندانی که مادربردهای گران قیمت و سیستم های خنک کننده مایع با کارایی بالا دارند، چندان قابل توجه نباشد.

 

کارشناسان تعمیر کامپیوتر سناسرویس می گویند : باید در نظر داشت که اگرچه PBP (سطح توان 1) و MTP ((سطح قدرت 2) اینتل به خوبی مستند شده است، مصرف برق واقعی با مادربردهای رده بالا ممکن است به طور قابل توجهی بالاتر باشد. سازندگان مادربرد معمولاً محدودیت‌های TDP بسیار بالایی را برای مدت نسبتاً طولانی تعیین می‌کنند، و تا زمانی که CPU به حد TDP خود نرسد، می‌تواند در فرکانس‌های افزایش یافته کار کند و به اندازه‌ای که نیاز است توان مصرف کند. این به حداکثر کارایی اجازه می دهد، اما همچنین به این معنی است که CPU می تواند به طور قابل توجهی انرژی بیشتری نسبت به رتبه بندی MTP مصرف کند. با توجه به اینکه برخی از مادربردهای LGA1700 می توانند حدود 1000 وات را به یک CPU تحویل دهند، تنها می توان در مورد مصرف واقعی برق برخی از تراشه ها حدس زد.

 

واحد تخصصی IT شرکت سناسرویس به عنوان پیشگام دنیای فناوری به زودی مقالات بیشتری درباره سی پی یو 

های نسل دوازده اینتل (Alder Lake) ارائه خواهد داد .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.